muziek bij openen van venster

• Onderwerp starter Onderwerp starter vpw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vpw

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2001
Op mijn website wil ik het voor elkaar krijgen, dat als er een bepaald venster geopend, er tegelijkertijd muziek gaat spelen. Hoe doe ik dat?

Je kan eens een kijkje nemen naar het BGSOUND-element.
Ik heb het even voor je gegoogled

Ik heb nu geprobeerd het volgende in de <head> te zetten

<bgsound scr="muziek.mp3">

maar dat werkt niet

probeer eens met src in plaats van scr :D

Ik heb nu geprobeerd het volgende in de <head> te zetten

<bgsound scr="muziek.mp3">

maar dat werkt niet

inderdaad src, maar het moet ook absoluut niet in de HEAD! het moet tussen de <body> en de </body> tags!

Volgens www.handleidinghtml.nl hoort het wel tussen de head-tags te staan?

Het BGSOUND element wordt gebruikt om aan te geven, dat bij het openen van het document op de achtergrond een geluidsfragment moet worden afgespeeld. Het kan daarbij bijvoorbeeld gaan om bestanden met de extensie wav, au en mid.
De opbouw is:

<BGSOUND>

Het BGSOUND element wordt geplaatst in de head van een document en heeft geen beëindiging.

In Opera 3.x werkt het BGSOUND element alleen als het LOOP attribuut is opgenomen (bijvoorbeeld met de waarde "1").

Het BGSOUND element maakt geen deel uit van HTML 4.0 en als alternatief kan het OBJECT element gebruikt worden. Zie de toelichting op het opnemen van geluidsfragmenten in het onderdeel Objecten.

Ik had ook src staan. Was hier een typefoutje.

Wanneer ik het in de head zet, wordt de tekst na <bgsound> direkt in de body geplaatst. Als ik alles in de body zet, wordt de tekst zichtbaar in het venster. Is dus ook niet de bedoeling. Ook met <object> zowel in de head als in de body werkt het niet.

Bij mij lukt het zowel in de head als in de body...

Hier zie je een online-voorbeeld waarbij het BGSOUND-element is opgenomen in de head.

:(:(:(
Het werkt nog steeds niet. Maakt het misschien uit dat het een mp3-bestandje is?

ErikBooy07, als ik jouw voorbeeldvenster open, hoor ik niks.

Het onlinevoorbeeld. De link die je meestuurde. Anders begrijp ik jouw opmerking:

Het voorbeeld op jouw site werkt bij mij niet?

niet

Dat zal dan wel het voorbeeldje zijn dat IK meestuurde :rolleyes:

Merkwaardig, want bij mij werkt het probleemloos, in IE, FF en Opera :shocked:

[edit]
Korrektie: in FF werkt het niet; IE en Opera doen het wel
[/edit]

Laatst bewerkt:
:o:o:o
Nu werkt het. Ik durf het haast niet te zeggen maar ik was een spatie vergeten. :o:o
Alleen nog 1 vraagje: Het duurt nu even voor het nummer geladen is. Is dit te versnellen?

:thumb::thumb: Jippie, online werkt het wel goed,

Het probleem is nu opgelost. Allemaal, en in het bijzonder ErikBooy07 bedankt voor het meedenken.

:o:o:o
Nu werkt het. Ik durf het haast niet te zeggen maar ik was een spatie vergeten. :o:o
Alleen nog 1 vraagje: Het duurt nu even voor het nummer geladen is. Is dit te versnellen?

Kleiner muziek bestand? Hij zal het bestand gewoon moeten downloaden voor hij iets af kan spelen :P

Sorry, verkeerd gelezen. JHX bedankt voor het meedenken.:thumb::thumb::thumb:

Geen probleem hoor ;)

Hou je er wel nog rekening mee dat BGSOUND niet werk in Firefox-browsers!
Misschien dus toch beter veranderen naar EMBED.

Hier vind je wat weer info :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan