Software uitbreiding hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

hinterglemm

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2007
Bestaat er software om je computer te laten scannen en aan geeft waar je de hardware kunt uitbreiden?

Mvg Hinterglemm

Ja, die heet : Helpmij.

Post hier wat er in je pc zit en je krijgt adviezen.

Dit tooltje is heel handig om te zien wat er in je pc zit.

Je kunt naar deze site gaan: http://www.pcpitstop.com/
en daar even een volledige test doen ("optimize").... in het eindrapport krijg je dan allerhande verbetertips.....

Laatst bewerkt:
Nou hier zijn mijn specs dan:

Moederbord : MSI MS-7012
Chipset : Intel i865PE
Processor : Intel Pentium 4 @ 3000 MHz
Fysiek Geheugen : 512 MB (2 x 256 DDR-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 7600 GS
Monitor Type : ViewSonic VX2245wm - 22 inches
Netwerkkaart : Intersil Americas Inc (Was: Harris Semiconductor) PRISM GT 802.11g 54Mbps Wireless Controller
Netwerkkaart : VT82C570 MV IDE Controller VT6105 Rhine III Fast Ethernet Controller
Besturingssysteem : Windows Vista (TM) Ultimate Professional 6.00.6001 Service Pack 1
DirectX : Versie 10.00
Windows Performance Index : 4.1

Wil graag spellen als GTA 4 erop kunnen draaien.
En die heeft de volgende systeemvereisten:

Processor: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz
Geheugen: 1,5GB Vista
Videokaart: 256 MB NVidia 7900

Is uitbreiding mogelijk?

Mvg Hinterglemm

Volgens mij klopt dat geheugen niet.... als het wel klopt is het al knap dat Vista draait

Volgens mij klopt dat geheugen niet.... als het wel klopt is het al knap dat Vista draait

Ja geheugen klopt wel en draait onder Vista 32 bit versie. Ik heb een 2gb kit module, maa krijg dan steeds blue screens. Dus heb ik het oude 512 mb geheugen er maar weer in gedaan.

wat ik alleen niet snap is directx 10 met een NVIDIA GeForce 7600 GS kaart... dit is toch gewoon directx 9?

Om GTA4 goed te kunnen draaien heb je gewoon een hele nieuwe pc nodig

Om GTA4 goed te kunnen draaien heb je gewoon een hele nieuwe pc nodig

Ja ik zat al te denken aan een Barebone computer met quad core processor en 8gb ram geheugen (voor de toekomst) en goede videokaart.
Verder wil ik de onderdelen als dvd-writers, tv-kaart, geheugenkaartlezer, voeding en fan hergebruiken. Ik hoop dat dit beetje mogelijk is...:confused:

Gewoon een normale ATX kast. Betere koeling, betere airflow, meer ruimte voor je hardware, makkelijker onderdelen vervangen en ga zo maar door

Gewoon een normale ATX kast. Betere koeling, betere airflow, meer ruimte voor je hardware, makkelijker onderdelen vervangen en ga zo maar door

Ik heb alles even goed bekeken en een ATX kast is inderdaad een betere optie.
Heb op alternate.nl het volgende uitgezocht:

AMD Phenom™ X4 Quad 9550 Boxed, OPGA, "Agena" 4x 2200 MHz voor €129
GeiL 8 GB DDR2-800 Quad Kit voor €89

Verder heb ik nog een goede videokaart nodig (voor GTA 4) en moederbord, voeding etc.
Kan iemand mij daarin adviseren?
Er moet ook oude onderdelen op aangesloten worden, zoals 2x dvd-writer, 2x harddisk (beide IDE aansluiting) en verder een tv-kaart en geheugenkaart lezer.

Groeten, Hinterglemm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan