Geen geluid meer !!!!!!!!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndBot

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Best Forum,

Ik ben hier een half jaartje niet meer geweest, maar het volgende probleem doet zich voor met m'n 7 jaar oude Windows XP Medion pc.
Na 6 maanden geleden het eea geschoond te hebben (teveel geschoond ?) omdat ik een nieuwe computer met Vista had gekregen, werkt nu de geluidskaart niet meer ! Ook na alle windows updates werkt het niet.

Als ik via configuratie naar geluiden ga, zie ik dat er geen audio-apparaat aanwezig is. Ik kan ook geen systeemgeluiden ook de luidsprekers krijgen.
Systeemherstel heeft niet gewerkt. Naar zeggen van Medion heb ik de AdvanceAC97 audio geluidskaart.

Wat is er aan de hand ? Wat moet ik doen om het werkend te krijgen ?

drivers installeren, als het goed is heb je daar een cdtje van als je hem zelf hebt gekocht

Beste scdk,

Bedankt, ik ben de eerste eigenaar en heb de oorsprokelijke application en support cd nog. Zou daar de betreffende driver opstaan ?
Ik kan er nu niet bij vanaf mijn werk maar kan vanavond naar de inhoud kijken.

Groeten:eek:

Best Forum,

Ik ben hier een half jaartje niet meer geweest, maar het volgende probleem doet zich voor met m'n 7 jaar oude Windows XP Medion pc.
Na 6 maanden geleden het eea geschoond te hebben (teveel geschoond ?) omdat ik een nieuwe computer met Vista had gekregen, werkt nu de geluidskaart niet meer ! Ook na alle windows updates werkt het niet.

Als ik via configuratie naar geluiden ga, zie ik dat er geen audio-apparaat aanwezig is. Ik kan ook geen systeemgeluiden ook de luidsprekers krijgen.
Systeemherstel heeft niet gewerkt. Naar zeggen van Medion heb ik de AdvanceAC97 audio geluidskaart.

Wat is er aan de hand ? Wat moet ik doen om het werkend te krijgen ?
als het goed is bestaat er ook software om drivers te installeren en/of up-te-daten.

-Driver Genius 2008
-DriverAgent
-Driver Detective
-Driver Magician Lite 3.44

meeste is natuurlijk wel premium, tja...

Laatst bewerkt:
http://www.medion.com/nl/

ga naar de medionsite en vul daar je s/nnummer in.

je krijgt een overzicht met al je drivers.
den aan het eerst zetten van je chipsetdrivers en na een herstart van je pc dan pas de audiodriver

Laatst bewerkt:
Iedereen, hartelijk dank voor de geboden hulp, en ook zo snel en uitvoerig.

Met de oorspronkelijk application en support cd heb ik in de audio map de avance driver opnieuw kunnen installeren.
En alles werkt weer perfect.

Bedankt

Groeten vanuit Schiedam:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan