heb nog steeds probleem met koppeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
hallo, ik ben bezig met een facturatie programmatje voor mijn zaak maar zit met een probleem, de facturatie werkt perfect. nu probeer ik er een creditnota functie aan toe te voegen waar bij het selecteren van de factuurnummer (uit een lijst) al de gegevens van de factuur moeten worden weergegeven:

- bedrijfsgegevens
- factuur datum en etc...
- en de gegevens van het subformulier dat gekoppeld is aan de factuur (de bedragen en dergelijke)

maar krijg dit niet gekoppeld. heeft er iemand raad?

alvast bedankt bij voorbaad

ps: heb db mee gestuurd

Laatst bewerkt:
Je creditnota moet blijkbaar zijn gekoppeld aan een factuur. als die geen overeenkomstig record kan vinden dan krijg je ook geen records. Het helpt dan ook niet als je een left of right join gebruikt.

HTH:D

Je creditnota moet blijkbaar zijn gekoppeld aan een factuur. als die geen overeenkomstig record kan vinden dan krijg je ook geen records. Het helpt dan ook niet als je een left of right join gebruikt.

HTH:D

dat versta ik niet zo goed, ben een newbie , kan je dit misschien iets meer uitleggen?

alvast bedankt voor de reactie

je hebt een creditnota die verbonden is met factuurnummer 6. factuurnummer 6 brestaat niet.
Maak een factuurnummer 6 aan en je krijgt de rest van de gegevens. Aangezien die altijd moet bestaan moet je je query aanpassen.
Verwijder de left en right joins en maak er gewone joins van.
Dubbelklik op de verbinding tussen twee tabellen in je query ontwerp. Kies dan de bovenste optie in het formpje dat je te zien krijgt.

Enjoy!

je hebt een creditnota die verbonden is met factuurnummer 6. factuurnummer 6 brestaat niet.
Maak een factuurnummer 6 aan en je krijgt de rest van de gegevens. Aangezien die altijd moet bestaan moet je je query aanpassen.
Verwijder de left en right joins en maak er gewone joins van.
Dubbelklik op de verbinding tussen twee tabellen in je query ontwerp. Kies dan de bovenste optie in het formpje dat je te zien krijgt.

Enjoy!

ik ga dit zo snel mogelijk proberen

alvast bedankt

ik ga dit zo snel mogelijk proberen

alvast bedankt

ik kan er echt niet aan uit , wanneer ik bij mijn factuurformulier de klant selecteer word er een nummer gegeven. normaal moet ik dan in de gelinkte velden ook het creditnotanummer zien bij facturatie maar zie deze niet

bij het aanmaken van de relatie krijg ik ook de melding kan deze relatie niet creëren en referentiele integriteit afdwingen.

heeft hier iemand raad mee zodanig dat de debetreffende velden worden geupdate?

alvast bedankt

ik kan er echt niet aan uit , wanneer ik bij mijn factuurformulier de klant selecteer word er een nummer gegeven. normaal moet ik dan in de gelinkte velden ook het creditnotanummer zien bij facturatie maar zie deze niet

bij het aanmaken van de relatie krijg ik ook de melding kan deze relatie niet creëren en referentiele integriteit afdwingen.

heeft hier iemand raad mee zodanig dat de debetreffende velden worden geupdate?

alvast bedankt

ik denk dat ik het heb gevonden, ga nu alles vervolledigen en hou u op de hoogte, ik houd wel de vraag nog even open tot ik effectief heb getest.

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan