pc samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1989

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2008
goededag, ik heb hier een tijdje terug een systeem samengesteld en daar wat op en aanmerkingen op gehad:

totale lijstje is nu:

Cooler Master CM 690 Zwart
Asus P5Q Pro
Intel Core 2 Duo E8400
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
Cooler Master Real Power M520
Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2

mijn belangrijkste punten waren dat ik er weer een tijd tegen aan kan en wel mijn games kan draaien: css (duhu XD) cod4 c&c3 en crysis op zijn tijd.

hij komt op een studentenkamer dus een stofzuiger kan ik niet gebruiken, de sapphire wordt warm maar met aanpassing van profiel is deze stil heb ik gelezen?
en trekt de 520 watt voeding dit? daar heb ik dus totaal geen verstand van

past mooi in mijn budget van 700 euro :)

ik zoek ook een 20/22 inch monitor, voorkeur gaat denk ik toch naar 20 vanwege dezelfde resolutie maar iets compacter

en zou iemand mij het verschil kunnen vertellen tussen :
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/970/80943/sapphire-radeon-hd-4850---graf.html
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/970/96306/sapphire-radeon-hd-4850---graf.html

als mensen nog opmerkingen/tips over mijn lijstje hebben of mijn vragen kunnen beantwoorden. alvast bedankt

Mvg geert :)

Laatst bewerkt:
de bovenste ondersteund 2 monitoren, de andere maar 1

verder nog veel verschil in koeling/geluid? de ene heeft een after market cooler? en die andere stock? bedoel in prijs is er eigenlijk geen verschil dus dan kies ik liever de betere

Het klopt niet wat scdk zei.

http://www.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php?gpid=244&grp=3
http://www.sapphiretech.com/us/products/products_overview.php?gpid=249&grp=3

De een heeft idd een stockkoeler (is de orginele, oudere versie) en de andere een andere, dual slot koeler.

Dit zeggen ze zelf bij de nieuwe:

The fine-tuned PCB layout and optimized cooler design makes for more efficient and quieter operation.
Ik zou dus degene nemen met eigen koelsysteem. Behalve als je geen dual-slot kwijt kan. (maar dan moet jezelf afvragen of je de kaart wel genoeg kan koelen: je hebt dan namelijk vast een te kleine kast)

edit: Vergeet ik nog te zeggen waarin scdk geen gelijk had: ze kunnen allebei gewoon 2 monitoren aansturen.

edit2:
Verder zie ik geen probleem met je systeem. je kan een stille processor-koeler overwegen. Maar ik vind zelf de huidige stock-koeler al best stil, dus je kan er altijd voor kiezen om dat later te veranderen, mocht ie niet stil genoeg zijn

Laatst bewerkt:
Cooler Master CM 690 Zwart
Asus P5Q Pro
Intel Core 2 Duo E8400
Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Sapphire HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E
Cooler Master Real Power M520
Corsair XMS2 TWIN2X4096-6400C5 4GB (2x 2GB) DDR2

past mooi in mijn budget van 700 euro :)

ik zoek ook een 20/22 inch monitor, voorkeur gaat denk ik toch naar 20 vanwege dezelfde resolutie maar iets compacter

520 is genoeg.
Neem de tweede HD4580.
Monitor: Samsung T200.
Waarom een 1TB schijf? Ga je dat echt gebruiken?
Zou het moederbord veranderen in een GigaByte EP45-DS3R.
Besturingssysteem?
Assemblage?
DVD-RW?

Laatst bewerkt:
520 is genoeg.
Neem de tweede HD4580.
Monitor: Samsung T200.
Waarom een 1TB schijf? Ga je dat echt gebruiken?
Zou het moederbord veranderen in een GigaByte EP45-DS3R.
Besturingssysteem?
Assemblage?
DVD-RW?

okay voeding is goed
T200 komen wel goede reacties vanaf
nou 1 tb hehe omdat ik nu in mijn pc een 60 gb ide schijf had en ik helemaal gek werd, de 1 tb schijf komt goed uit test tegenover kleinere en ik zit niet meer zonder capaciteit :)
is gigabyte kwalitatief vergelijkbaar met asus? :S
ik heb wel gekeken naar hun assortiment maar toch voor de asus gegaan als jullie zeggen dat de kwaliteit van de gigabyte net zo goed is ga ik voor die
besturingssysteem word windows vista home premium 64 bit hoogstwaarschijnlijk
de assemblage kan ik zelf ;) is niet mijn eerste keer ;)

nog eventuele aanmerkingen of aanpassingen? geef ze door :) Mvg

asus / gigabyte is om het even.
Ik zweer tegenwoordig bij gigabyte. En ik heb ook dat moederbord dat raoul aanraadt.
Maar ze zijn gewoon gelijkwaardig. Achter de komma misschien anders.
Men zegt dat gigabyte wat minder kritisch is wat geheugen betreft. Das t enige voordeel wat ik echt zie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan