Photoviewer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheJjokerR

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Nieuw bericht:
Die 2e tekst was iets te lang, dus ik houd het kort en simpel:
Hoe kan ik plaatjes uploaden naar mijn webhost(met ftp), en zorgen dat ze bij iedereen die het programma heeft te zien zijn. Ook moeten de foto's weer verwijderd kunnen worden.

Bedankt

Oud bericht:
Hey,

Dit is een groot iets dat ik wil doen, omdat ik het idee heb en voor een deel kan maken, maar met de rest heb ik toch hulp nodig.

Ik heb een programma waar je foto's mee kan kijken die op internet staan.
Wat ik wil doen is zorgen dat je in het programma met 2 dingen kan inloggen: Member(pass: member1) en Admin(pass: admin1):p
Als je als admin bent ingelogd kun je 'events' aanmaken, deze komen op het programma te staan(als een soort browser).

Je kan een aantal dingen toevoegen: Titel, text, datum

Wat ik wil weten is welk bestandstype ik het beste kan gebruiken om die informatie in het programma te laten verschijnen(bij iedereen waarvan het programma aan staat zonder html of php etc te gebruiken). Zou een xml kunnen?

'Member' kan foto's uploaden bij aangemaakte 'events', hoe kan ik dit het beste maken zodat ik bijv:

9 December 2008 - Feest Aangemaakt Door: Admin
Voeg foto toe...

Hoe kan ik ze deze foto's naar mijn host uploaden en zorgen dat de andere 'member' ingelogde geupdate worden en een pop-up krijgen (net als msn rechtsonderin) met daarin een bericht 'Nieuwe foto('s) geupload'.

Ik wil dus eigenlijk zoiets hebben:

Ik hoop echt dat het duidelijk is.

Ik wil dus dat mensen ingelogd op member foto's kunnen uploaden in een catagorie, deze foto's kunnen een naam en omschrijving hebben, zo niet dan is de naam hun filenaam.
Admin kan foto's en catagorien verwijderen en aanmaken en nieuws uploaden en verwijderen.
Als het kan allemaal gewoon via een XML file op internet, maar andere manieren wil ik ook wel proberen.

Heel erg bedankt en sorry voor de lap tekst :P

-TheJjokerR

Laatst bewerkt:
:thumb: ik heb het bericht iets korter gemaakt:

Hoe kan ik plaatjes uploaden naar mijn webhost(met ftp), en zorgen dat ze bij iedereen die het programma heeft te zien zijn. Ook moeten de foto's weer verwijderd kunnen worden.

Bedankt

Bedankt

Kun je geen account aanmaken specifiek voor het programma zelf ? Dat deze dan alleen toegang heeft tot een bepaalde folder, waar dan uiteraard de foto's in staan. Voor het uploaden/verwijderen kun je de API's van Windows gebruiken. :)

Dat zou een oplossing kunnen zijn, maar ik wil het allemaal makkelijk en netjes laten zien, dus een mooie pagina met daarop alle foto's in tumbnails etc...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan