Instabiele PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelMafiosa

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hoi,

Ik heb al enige tijd last van een instabiele PC. Loopt aardig vaak vast.
Heb al verschillende scans gedraaid, maar niks lijkt te helpen. Ik post hieronder
wat Specs van mijn PC. Misschien dat iemand iets weet over dat hardware niet
goed met elkaar overweg kan o.i.d. Hopelijk kan iemand mij helpen.

- Moederbord:----------- Asus M2V (Chipset: VIA K8T900)
- Processor:------------ AMD Athlon 64 X2 4600+ @2400 MHz
- Fysiek Geheugen:------ 2048MB (4x512 DDR2-SDRAM)
- Videokaart:----------- NVIDIA GeForce 8600GT (OC)
- DVD-Rom:-------------- ATAPI DVD DW 8x16x8x16
- Hardeschijven (sATA):- WesterDigital (WDC WD4000AAKS-00TMA0)
SEAGATE (ST3500320AS) (met daarop WXP geinstalleerd)

Als jullie meer willen weten, laat het even weten.

Alvast bedankt.

Greetz Michael

de juiste en laatste drivers helpen vaak veel problemen uit de wereld,

ook een stervende harde schijf merk je niet veel van in het begin, maar daar kan dit ook op duiden, uit eigen ervaring.

als het nu ineens is, kan het natuurlijk nooit hardware zijn die met elkaar in conflict is.
dan zou het vanaf het begin al zo moeten zijn.

De laatste drivers lossen je probleem niet op.
Wat je probleem voor ons zichtbaar maakt, is te vertellen wat je allemaal hebt gedaan softwarematig en / of hardwarematig voordat íe begon vast te lopen.

van een voeding merk je niets tijdens hoor dorco,

van een slechte voeding merk je alleen uitvallers, en niet op kunnen startne

als het wattage te laag is word je pc instabiel, en krijg je inderdaad uitvallers en weigeringen van opstarten

maar dat is niet de vraag van deze persoon.

het gaat erom dat de pc allerlei dingen weigert uit te voeren, dit kan voorkomen door een te lage wattage, heb dit zelf ook mee gemaakt met mijn oude 350 W voeding, dus ik heb er inmiddels wel ervaring mee... ben later over gestapt op 600 Watt voeding en nooit meer problemen mee gehad. dus een voeding kan wel degelijk een rol hebben in het instabiel functioneren van een pc.

het gaat erom dat de pc allerlei dingen weigert uit te voeren, dit kan voorkomen door een te lage wattage, heb dit zelf ook mee gemaakt met mijn oude 350 W voeding, dus ik heb er inmiddels wel ervaring mee... ben later over gestapt op 600 Watt voeding en nooit meer problemen mee gehad. dus een voeding kan wel degelijk een rol hebben in het instabiel functioneren van een pc.

ik kan me niet voorstellen dat een voeding hier enige rol in kan spelen.

een voeding hoeft namelijk niet te denken.

de enige functie daarvan is:
ik lever wel voldoende wattage
of
ik lever niet voldoende wattage=uitvallers.

vastlopers hebben echt ergens anders mee te maken.
maar zet toch maar neer wat voor voeding je hebt dan

Wanneer TS zijn HDD wil controleren, dan denk ik eerst aan SeaTools

Waarom? Omdat 'ie toevallig 'n Seagate heeft?Dat kunnen andere programma's ook en vaak beter en sneller.Het feit dat je 'n Volkswagen hebt wil niet zeggen dat b.v. 'n Fiat monteur je accu niet kan controleren.

Well, Mijn voeding is een Recom (Power Engine 550TC) 550 watt dus.

Mijn harde schijf is net een paar weekies oud. Alleen wat ik wel raar vind:
Ik draai "HDD Health" en die geeft aan dat mijn 'nagelnieuwe' hardeschijf nog 66% health heeft. (de Seagate waar XP op staat)

Mijn andere hardeschijf, die ouder is, staat nog gewoon op 100% health. Kan het misschien aan XP liggen oid.

Greetz Michael

Well, Mijn voeding is een Recom (Power Engine 550TC) 550 watt dus.

Mijn harde schijf is net een paar weekies oud. Alleen wat ik wel raar vind:
Ik draai "HDD Health" en die geeft aan dat mijn 'nagelnieuwe' hardeschijf nog 66% health heeft. (de Seagate waar XP op staat)

Mijn andere hardeschijf, die ouder is, staat nog gewoon op 100% health. Kan het misschien aan XP liggen oid.

Greetz Michael

dat je hdd niet meer goed is , klinkt in elk geval als een geloofwaardige oplossing toch.

je kunt met HD Tune de strekte van je HDD meten,
verder zal het niet aan je voeding liggen.

ik kan me haast niet voorstellen dat me hdd niet goed meer is! ik heb hem net een week of 4-5 ofzo :confused: Het enigste wat ik raar vind is dat hij nu al op 66% staat. Het lijkt net of XP of de connectie met me andere hardware de Health van me hdd omlaag gooit :confused:

heel vreemd, kun je eens een raport van HD Tune door sturen?

zal ik zo snel mogelijk sturen. Ik ben nu niet thuis dus heeft geen zin om hem hier te draaien :p

Greetz M

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan