HD4850 lage FPS

Status
Niet open voor verdere reacties.

grippa

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2008
Goeiedag ;)

Ik zal hierbij mijn verhaaltje vertellen.

Met mijn 7900gs 256mb heb ik altijd op Call of duty 4 rond de 150-200 fps gelopen (alles op het laagste vanwegen competatief gamen)
2 maanden geleden heb ik een HD4850 aangeschaft.
Nvidea drivers erafgehaalt, ati drivers erop.
Tot mijn verbazing had ik precies dezelfde fps, iniedergeval geen verbetering.
Na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat mijn 350WATT voeding niet genoeg is.
Vandaag heb ik een 650WATT voeding aangeschaft, aangesloten.
En jaa hoor... precies dezelfde fps. GTA hetzelfde. Dus dit zou betekenen dat mijn ouwe 7900gs gelijkt staat aan deze HD4850... maar dat klopt natuurlijk niet

- nieuwste drivers
- intel dual core 6400 2.13 ghz
- 2 gb ram

MVG, grippa

Laatst bewerkt:
Goeiedag ;)

Ik zal hierbij mijn verhaaltje vertellen.

Met mijn 7900gs 256mb heb ik altijd op Call of duty 4 rond de 150-200 fps gelopen (alles op het laagste vanwegen competatief gamen)
2 maanden geleden heb ik een HD4850 aangeschaft.
Nvidea drivers erafgehaalt, ati drivers erop.
Tot mijn verbazing had ik precies dezelfde fps, iniedergeval geen verbetering.
Na enig speurwerk ben ik erachter gekomen dat mijn 350WATT voeding niet genoeg is.
Vandaag heb ik een 650WATT voeding aangeschaft, aangesloten.
En jaa hoor... precies dezelfde fps. GTA hetzelfde. Dus dit zou betekenen dat mijn ouwe 7900gs gelijkt staat aan deze HD4850... maar dat klopt natuurlijk niet

- nieuwste drivers
- intel core 6400 2.13 ghz
- 2 gb ram

MVG, grippa

is je processor een singel core?

dit is heel vaag, heb je de instellingen van cod 4 ook weer op zijn laagst staan met het meten van de resultaten?
en probeer eens een test uit te voeren met Benchmark 3D

dit is heel vaag, heb je de instellingen van cod 4 ook weer op zijn laagst staan met het meten van de resultaten?
en probeer eens een test uit te voeren met Benchmark 3D
Ja, al me instellingen zijn precies hetzelfde :shocked: ook op cod1, cod2 zijn we fps niet toegenomen.

benchmark 3d 2006?

thx

Ben hem nu aan het downloaden.
Ik vemeld de score asap :thumb:

3Dmarkscore 9300

sms 2.0 4177
sms 3.0 4922
cpu score 1830

resolutie 1240*1024
AA off

(gewoon alles op default)

inderdaad raar:
http://www.tomshardware.com/charts/.../compare,794.html?prod[2116]=on&prod[2098]=on

De 4850 is echt STUKKEN beter.
En het gekke is dat je 3dmark niet zo slecht is:

http://www.tomshardware.com/charts/...q3-2008/3DMark06-v1-1-0-3DMark-Score,794.html

Hier halen ze wel boven de 11000, maar dat zal wel komen door je zwakkere processor.
Ik haal rond de 13000 met een HD4870 en E8400.

Al hoewel, nu ik verder kijk, je sm3.0 score van 4922 wel wat slechter is als de 6108 uit de bovenste link. Maar ook die zal wel een beetje afhankelijk zijn van je processor en geheugen. In elk geval is 4922 VEEL beter dan de 1665 die je met je oude 7900GS kon halen.

Ik ga mijn 7900gs erinzetten en dan ff kijken welke score ik dan haal want ik word nu wel erg nieuwsgierig...

Laatst bewerkt:
4559

sms21833
sms1809

Toch raar dat ik alsnog 200 fps heb op cod4 :P
En heb op deze kaart zelfs nog Assasins Creed gespeelt op medium settings

Misschien idee om mijn processor wat over te clocken?

nog heel ff voor de de duidelijkheid: Wat is nu je probleem?

Als je met je oude / nieuwe videokaart 150-200 fps haalt, dan is het toch prima?
Ik dacht dat boven de 60 al het verschil niet meer ziet (in elk geval in die richting)

Ik vraag me zelfs af of 150-200 wel mogelijk is.

Als jij online problemen hebt, dan zou ik eerder aan je internetverbinding gaan denken.

Euhmm mijn vraag is nu eingelijk waarom ik een score heb van 9000, terwijl ik op internet mensen zie met 11.000 - 13.000
Dus waarschijnlijk is mijn cpu het probleem dus als ik die over zou gaan clocken komt het goed?

(en ja zelfs 500 fps is mogelijk met alles op het laagste :p)

bedankt dat je me helpt

een spel heeft vaak een frame limiet, dat houd in dat je in game tot maximaal 100 of 150 frames kunt halen, (ligt eraan wat ingesteld is)
dit is aan te passen vis console codes, of via het config bestand....

Euhmm mijn vraag is nu eingelijk waarom ik een score heb van 9000, terwijl ik op internet mensen zie met 11.000 - 13.000
Dus waarschijnlijk is mijn cpu het probleem dus als ik die over zou gaan clocken komt het goed?

(en ja zelfs 500 fps is mogelijk met alles op het laagste :p)

bedankt dat je me helpt

Ik haal met een E8400, HD4870 en 4 gig 13000.
Dus mensen die met een HD4850 13000 halen, dat zijn overclockers.

Kijk liever op je eigen beeldscherm, dan naar die van andere mensen te staren: Vind jij je pc snel genoeg, dan is hij snel genoeg....

Nogmaals Wat heb je aan 500fps, als je ogen al niet meer zien dan 60 fps?
Het gaat jouw volgens mij alleen om het getalletje...

zoals ik al zij, games hebben vaak een frame limiet, ook hier kan het aan liggen

kan je videokaart 2000 FPS aan,
en de game is gelimiteerd op 150 FPS
dan is het maximale frames dat hij geeft in game 150 FPS

Ja ik begrijp dat je je max fps in kan stellen:p
Maar nu is mijn vraag eigenlijk hoe ik mijn benchmark score wat omhoog kan krikken?
Mischien cpu overclocken?
Weet iemand toevallig max temp van E6400 Dual core?
En een goed programmatje waar ik de temp kan bekijken?

Ja ik begrijp dat je je max fps in kan stellen:p
Maar nu is mijn vraag eigenlijk hoe ik mijn benchmark score wat omhoog kan krikken?
Mischien cpu overclocken?
Weet iemand toevallig max temp van E6400 Dual core?
En een goed programmatje waar ik de temp kan bekijken?

dan moet je de HD4850 overklokken niet je cpu ;)

´´Hier halen ze wel boven de 11000, maar dat zal wel komen door je zwakkere processor.´´

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan