• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel bestand voorzien van een "login dialog box"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buurew

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
Er ligt een wens om een Excel bestand geschikt te maken voor een beperkte groep gebruikers die het bestand "stand alone"moeten kunnen gebruiken. Ik dacht aan een login dialog box met een username en password. een andere optie was de invoer velden af te blinden door een vak wat geactiveerd is door een macro bij het opstarten van het bestand. Alleen met het juiste password moet de macro de blindering opheffen en zal het bestand te gebruiken zijn.

Iemand een idee? De login dialog box spreekt me erg aan maar geen idee hoe je dat moet maken ook niet met deze link: http://www.microsoft.com/downloadS/...25-f570-4811-8d7c-ff6639d76394&displaylang=en

Alvast bedankt!

Wim.

Laatst bewerkt:
Via bestand>opslaan als>extra>algemene opties kun je een wachtwoord instellen

Via bestand>opslaan als>extra>algemene opties kun je een wachtwoord instellen

Ok, enorm bedankt! :thumb:
Nog nooit deze functieknop gebruikt/ naar gekeken.

Vraag: is er ook een mogelijkheid dit wachtwoord een levensduur te geven waarna het document niet meer in te loggen valt?

Gr,

Wim.

Ok, enorm bedankt! :thumb:
Nog nooit deze functieknop gebruikt/ naar gekeken.

Vraag: is er ook een mogelijkheid dit wachtwoord een levensduur te geven waarna het document niet meer in te loggen valt?

Gr,

Wim.

Neen, voor zoiets zal je moeten gaan programmeren in VBA.

Wat gaat er mis als je alleen geautoriseerde gebruikers het bestand verstrekt ? Een loginprocedure voor een stand-alone bestand lijkt me overbodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan