intel cpu ucode loading error

Status
Niet open voor verdere reacties.

robincon

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hoi,
Ik krijg deze error steeds als mijn pc opstart:
intel cpu ucode loading error
please, press f1 to continue
Ik heb als bordje: asus P5LD2
Processor: E8400
Wat kan ik hieraan doen? want ik wil graag mijn pc gaan gebruiken :(

Robin

Ander moederbord kopen of andere processor, anders niets....

Is daar geen bios update voor, en waar kan ik de lijst vinden met cpu's die het moederbord wel ondersteund?

Robin

Pppfff..... in de link in mijn eerste post, incl. de bijbehorende bios-versies!

Geen E8400 dus!!!!!

Ok, ik ga dan eens voor deze processor kijken: Core 2 Extreme X6800 werkt een X6700 ook?
Die is te vergelijken met de E8400??

Laatst bewerkt:
Volgens mij niet :( maar ik dacht, misschien ondersteund die die wel, omdat dat een lichtere versie is dan de QX6800 en van de zelfde serie :o:o

EDIT: kan het kwaat als ik de nieuwste bios update installeer om te proberen, misschien pakt die dan wel mijn cpu ookal geven hun dat niet aan

Laatst bewerkt:
Ben ik nou zo simpel of.....

Eerst koop je een processor die niet door je moederbord ondersteund wordt.

Dan krijg je een link hier welke processors WEL kunnen op dat moederbord.
En wat doen jij?
Weer op zoek naar twee andere processors die het volgens die lijst op dat bord OOK NIET doen:evil:

Volgens mij niet :( maar ik dacht, misschien ondersteund die die wel, omdat dat een lichtere versie is dan de QX6800 en van de zelfde serie :o:o

EDIT: kan het kwaat als ik de nieuwste bios update installeer om te proberen, misschien pakt die dan wel mijn cpu ookal geven hun dat niet aan

Ik geef het op, veel succes verder!

kan het kwaat als ik de nieuwste bios update installeer om te proberen, misschien pakt die dan wel mijn cpu ookal geven hun dat niet aan
of maak ik dan het mobo kapot?

Ze worden NIET ondersteund PUNT

Moeilijker dan dat is het niet.....

is de Core 2 Duo E6700 of E6600 een goede overclocker (min. 3ghz (wil hem gelijk hebben aan mijn E8400))
Want die zijn wel compitable

Waarom wordt het niet ondersteunt?

Een E8400 heeft een FSB van 1333
Jouw moederbord kan maximaal 1066 aan.

Koop dus een moederbord die het wel aan kan....

edit:
Je hebt nu die betere E8400. Dan ga jij een slechtere processor kopen en dan wil je die weer overclocken. Dan loop je dus weer tegen de FSB-grens aan.......
bij overclocken is niet alleen de processor van belang, maar minimaal net zo belangrijk is het moederbord en geheugen. (en in iets mindere mate ook de voeding)

Laatst bewerkt:
E6600 is een prima overklokker, maar het wordt geen E8400, is gewoon een andere processor, het gaan niet alleen om de Ghz

Nee dat snap ik, maar op dezelfde snelheid, waarbij ik bij de E8400 zeer tevreden over ben.

Ok,
ik kan nu weer even aan de slag! (eerst voeding + processor bestellen)
Met het overclocken komt wel goed ik heb een waterkoeling :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan