intel cpu ucode loading error

Status
Niet open voor verdere reacties.
LEZEN!!!!!!

Een processor loopt op een bepaalde bussnelheid, 266 in het geval van de E6600, 333 in het geval van de E8400.

en dan heb je een multiplier. 9 voor allebei (toeval)

266 * 9 = 2394 (2,4 ghz)
333 * 9 = 2997 (3,0 ghz)

Nu wil jij die E6600 op de snelheid van de E8400 laten lopen.

2997 / 9 = 333 (niet verrassend)
Maar je moederbord kan maar maximaal 266 aan.

Dus jij kan die E6600 helemaal niet overclocken.

Koop dus een nieuw moederbord!!!!!!!!

Je E8400 loopt nu als het goed is op 2,4 ghz ipb 3,0.

Is die multiplier niet te unlocken dan op een Asus bordje??

Hoe kwam je aan die E8400 en wat ga je daar mee doen?

Gekocht, ik denk dat ik hem ga verkopen...

LEZEN!!!!!!

Een processor loopt op een bepaalde bussnelheid, 266 in het geval van de E6600, 333 in het geval van de E8400.

en dan heb je een multiplier. 9 voor allebei (toeval)

266 * 9 = 2394 (2,4 ghz)
333 * 9 = 2997 (3,0 ghz)

Nu wil jij die E6600 op de snelheid van de E8400 laten lopen.

2997 / 9 = 333 (niet verrassend)
Maar je moederbord kan maar maximaal 266 aan.
Hoe kan het dan dat die de QX6800 wel aan kan? die loopt hoger dan 266
Dus jij kan die E6600 helemaal niet overclocken.

Koop dus een nieuw moederbord!!!!!!!!

Je E8400 loopt nu als het goed is op 2,4 ghz ipb 3,0.

Wat moet ik nu? even naar een overclock forum gaan en daar vragen?
Want ik wil wel zeker als ik het dan wel goed doe...
Nee, het moederbord vind de processor wel maar kan er niet mee opstarten, in de bios staat E8400 @3.0ghz

Laatst bewerkt:
Gekocht, ik denk dat ik hem ga verkopen...

Hoe kan het dan dat die de QX6800 wel aan kan? die loopt hoger dan 266
oja?
http://tweakers.net/pricewatch/155182/intel-core-2-extreme-qx6800.html

Wat moet ik nu? even naar een overclock forum gaan en daar vragen?
Want ik wil wel zeker als ik het dan wel goed doe...
Nee, het moederbord vind de processor wel maar kan er niet mee opstarten, in de bios staat E8400 @3.0ghz
Ga het maar in een overclockforum vragen. Ze zullen waarschijnlijk hetzelfde zeggen.

Ik ben absoluut geen overclocker. Ik heb het 1 keer geprobeerd, toen ging het niet echt goed. Maar sindsdien heb ik er geregeld over gelezen. (ik zou het nu wel kunnen als ik de tijd had en het me iets zou opleveren)

Laatst bewerkt:
Ik geloof jou ook wel, mee een ander zegt hier dat je dat kan instellen op een asus bordje, dus ik vraag het daar nog eens ;) Jullie horen van me!

Maar ehhh

Waarom niet een ander moederbord ipv een andere processor, zoals ik en Marsmannetje al eerder zeiden???

Dan ben je toch veeeeeeeel beter af!!!!

Iets kopen moet je toch!

Ik neem gewoon een andere processor, daarbij leer ik meer dan mijn mobo te vervangen, ik leer overclocken. :P
En ik hou nog wat geld over door het verkopen van de E8400 aan de kennis van me.

Robin

Maar ook ook E8400 kun je overclocken hoor, tot bijna 4Ghz zelfs....

Maar ook een E8400 kun je overclocken hoor, tot bijna 4Ghz zelfs....

2, over dat systeem heb ik ook, heb alleen andere upgrades gedaan... en ik heb een laptop nog erbij (als de pc weer eens kapot is.)

Het zal dan wel aan mij liggen, maar zoals al eerder vermeld is een nieuw mobo toch de beste oplossing. Je gaat je E8400 dumpen voor een processor die overclocked hoogstens tot de standaardsnelheid van de E8400 gaat komen, terwijl de oplossing heeeeel erg simpel is: nieuw mobo.

met watercooling moet je dat ding natuurlijk wel koel kunnen houden.
Alleen qua moederbord maakt dat het alleen maar enger: Immers overclock je ook het moederbord en dat zonder normale processorkoeler: kan je dan het moederbord wel koel genoeg houden?

Wellicht blijkt uit mijn waarschuwingen wel gewoon dat ik te voorzichtig ben om echt te overclocken, maar goed...

Neem toch lekker een nieuw moederbord.
En dan die E8400 lekker opvoeren naar 3,6Ghz Je hoeft alleen je processor te overclocken: dat kan vrij makkelijk met je watercooling. Je kan het maximale uit je moederbord, geheugen en later videokaart halen. (natuurlijk stapje voor stapje doen...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan