Verschil tussen shared en externe geheugen..?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastah G

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Ik hoop dat de titel iets heeft kunnen zeggen.. maar 1 ding dat ik niet snap en dat is gereserveerd geheugen en gedeeld... want ik heb nu een laptop met 256 MB geresveerd geheugen en 1519MB gedeeld ?? kan ik ook wat wegsnoepen van die 1519MB geheugen ?

Ja, je kan in het BIOS nog meer geheugen toewijzen aan je videokaart.

oke dat ga ik ff proberen.. dus ik kan wel van die 1519MB wegsnoepen..

Tja, je zou even kunnen kijken of er speciale software is van je kaart.

Laatst bewerkt:
het probleem is dat het een laptop is:o maar ik zou wel graag willen dat ik iets van die 1519 kan gebruiken..

Als je laptop 256 MB videogeheugen dedicated heeft, zal die zolang dit geheugen niet vol zit, niet gaan snoepen van het gewone ram. Vandaar dat je dit ook niet kunt instellen. Buiten games zal je nooit boven die 256 gaan en dan heb je ook al je ram tot je beschikking.

oke... dat is duidelijk...
ik speel bijv.ook nfs pro street.. ik heb wel redelijke beeld maar kan beter... kan dat wel ingesteld worden ?

oke... dat is duidelijk...
ik speel bijv.ook nfs pro street.. ik heb wel redelijke beeld maar kan beter... kan dat wel ingesteld worden ?

Tja met een andere videokaart moet dat wel lukken, maar als het een laptop is, dan is de kans klein dat de kaart kan worden geupgraded(tenzij bij een high end laptop met MXM) Geheugen op een videokaart is niet het belangrijkste. het gaat hem meer om de snelheid van het geheugen. RAMgeheugen is een heel stuk trager dan videogeheugen. Zelfs als je dan het geheugen van de videokaart vergroot zal het nooit veel beter gaan. Een game die je al op de laagste instellingen moet spelen zal misschien 1/4 van het dedicated VRAM gebruiken. Extra ramgeheugen in de kaart kan dus nooit nut hebben. Dan hangt het meer af van de coresnelheid, aantal transistors, snelheid van het geheugen en nog veel meer.

Daar zit nu net de truc van de videokaartfabrikanten. Ze verkopen een(voorbeeld) geforce 6200 met 512 RAM, waarvan 128 dedicated en 384 van het RAM. Hier trappen veel mensen in en als ze dan willen een spel spelen gaat het niet(of met moeite)

zit wel wat in ja :P maar van wat je bij de laatse zinnen gebruikt wist ik ook niet.. :P nou weer wat geleerd dan.. ;) in elk geval bedankt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan