USB 2.0 welke USB-Poort moet ik gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

delsey

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met de USB-Poorten op mijn computer. Ik heb 2 USB-Poorten aan de voorkant en 6 USB-Poorten aan de achterkant. (In totaal 8 USB-Poorten dus).

Alleen heb ik laatst een navigatie aangeschaft die je via de computer moet laden via een USB-kabel alleen het laden duurt heel lang. (Terwijl dat niet hoort). Als ik de USB kabel in mijn computer steek dan krijg ik de volgende melding:

'Dit apparaat kan sneller werken. Dit USB-apparaat kan sneller werken als u het aansluit op een snelle USB 2.0-poort. Klik hier een lijst met de beschikbare poorten'

Als ik daar op klik dan opent er een tabblad met waarschuwing. Dit is wat er staat:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

USB- apparaat voor massaopslag kan sneller werken als u het aansluit op een snelle poort!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

De hubs die vet zijn weergeven hebben nog poorten vrij die snelle USB-apparaten ondersteunen.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Intel(R) ICH9 Family USB2 Enhanced Host Controller - 293A
- USB Root Hub (6 poorten)
Intel(R) ICH9 Family USB2 Enhanced Host Controller - 293C
- USB Root Hub (6 poorten)

Aanbeveling:

Koppel USB-apparaat voor massaopslag van de huidige poort los en sluit het apparaat vervolgens aan op een van de hubs die in het vet staan weergeven.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik doe wat op de aanbeveling staat dan krijg ik weer de melding dat het apparaat sneller kan werken (dus laden). Ik heb de USB kabel in al mijn 8 USB-Poorten gedaan, maar allemaal doen hetzelfde. Ik weet niet welke USB-Poorten op mijn computer USB 1.1 zijn en welke poorten USB 2.0 zijn, want ik moet de USB 2.0 hebben, want die werkt het snelst.

Hoe kan ik mijn navigatie wel snel opladen ? Ik hoor graag jullie reactie's. Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

E. Stoop

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Mag ik vragen welk merk en type moederbord je hebt want in principe zijn alle huidige usb aansluitingen 2.0.

Modag

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Mag ik vragen welk merk en type moederbord je hebt want in principe zijn alle huidige usb aansluitingen 2.0.

Modag

Mits de eventueel benodigde (chipset) drivers geinstalleerd zijn

Hoi mrmusic ,

En als sp 2 is geinstalleerd als hij met xp draait maar ik wou eigenlijk bij het begin beginnen.

Modag

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Modag

Hallo Mondag

Ik heb een Medion MD 8818 aangeschaft bij de aldi en ik heb eigelijk geen flauw idee welke merk of type moederbord daarin zit. Ik hoor graag waar ik dit eventueel op kan zoeken.

Met vriendleijke groet,

E. Stoop

Hoi,

Je zou het kunnen proberen met pc wizard:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Maar heb je al gekeken zoals mrmusic schreef dat de chipset driver wel is geinstalleerd en /of dat sp 2 erop staat als je xp draait.
Maar ze zouden zoals ik zo zie wel usb 2.0 moeten zijn dus zal je de tips even moeten bekijken
Modag

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zou het kunnen proberen met pc wizard:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Maar heb je al gekeken zoals mrmusic schreef dat de chipset driver wel is geinstalleerd en /of dat sp 2 erop staat als je xp draait.

Modag
Hallo Mondag,

Ik heb windows vista op mijn computer. Maar ik weet niet of ik een chipset driver heb geinstalleerd. Hoe kun je dit zien ? Als ik een USB-Stick in één van mijn USB-Poorten stop dan werken de USB-Poorten gewoon correct. Alleen het laden gaat bij mij langzaam.

Met vriendelijke groet,

E. Stoop

Hoi,

Staat in je apparaat beheer via je configuratie scherm te benaderen.

Modag

Hoi,

Staat in je apparaat beheer via je configuratie scherm te benaderen.

Modag

Hallo

Is het een verkeerde afbeelding wat ik heb gedaan. Ik heb apparaatbeheer geopend en er een Print Scrn van gemaakt. Ik kan hierin niet zien of er wat geinstalleerd is of niet, daarom via de link dat u (en anderen) het kunnen zien.

Ik hoor graag de reactie's, want ik zo deze probleem het liefst zo snel mogelijk oplossen. En ik waardeer alle hulp.

Met vriendelijke groet,

E. Stoop

Nog iemand die weet hoe ik dit kan oplossen ? Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want er wordt niet meer gereageerd ???

Met vriendelijke groet,

E. Stoop

Ik zie dat je nog meer apparaten aangesloten hebt aan de usb poorten. koppel eens alles af en alleen jou Navigatie. en kijk of de waarschuwing weer naar voren komt en zo ga je even alle poorten langs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan