vraag over de HP pavilion zd8045ea

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ashketchum22NL

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2008
Ik heb een HP pavilion zd8045ea met een Intel Pentium 4 3,2Ghz processor.
Mijn vraag is als volgt: Is deze laptop compatibel met een 2.4Ghz Dual Core Processor of is er dan kans op oververhitting. Als dat laatste het geval is, weet iemand dan een manier om dat tegen te gaan? Want waarschijnlijk kan mijn laptop dan niet genoeg koeling geven.
Alvast bedankt,
Ash;)

Ik heb een HP pavilion zd8045ea met een Intel Pentium 4 3,2Ghz processor.
Mijn vraag is als volgt: Is deze laptop compatibel met een 2.4Ghz Dual Core Processor of is er dan kans op oververhitting. Als dat laatste het geval is, weet iemand dan een manier om dat tegen te gaan? Want waarschijnlijk kan mijn laptop dan niet genoeg koeling geven.
Alvast bedankt,
Ash;)

Dat hangt van je moederbord af:
Elke producent heeft een aantal verschillende 'sockets', dit is de voet waar de processor op gemonteerd wordt. Wil je een processor vervangen moet je sowieso zorgen voor een processor met dezelfde socket en weten wat voor koeling erop zit.

Ik zie dat je een laptop hebt; het vervangen een van een processor in een laptop is geen makkelijk werkje. Als je zeker van je zaak bent wens ik je veel succes.

Even back to business; welke processor is het precies?
Ik heb hier een Intel Mobile Pentium 4 van 3.2 GHz met een 478 socket: http://www.cpu-world.com/sspec/SL/SL77R.html
Welke socket heeft de dual core waar je het over hebt?

Technische specificaties
Processor

Processor-kloksnelheid 3200 MHz
Processorfamilie Intel Pentium 4
Processor Intel® Pentium® 4 processor 540
Front-side bus processor 800 MHz
Interne cache Level 2 cache 1 Mb MB
Processortechnologie Hyper-Threading

tenminste als ik http://www.topproduct.nl/hardware/n...45EA_Notebook_PC/id/253745/specificaties.html moet geloven over de pc die ik op dit moment bezit. Hopelijk kun je er iets mee ;) want ik ben niet zo heel erg thuis in de hardware richting.

ik had nog geen dual core processor gezocht;) ik wilde eerst weten of het uberhaupt mogelijk was de processor te vervangen;) als t mogelijk is het liefst een intel dual core processor op of rond de 2,4Ghz
En nog even kort terug, is er dan kans op oververhitting ja of nee?

Laatst bewerkt:
Technische specificaties
Processor

Processor-kloksnelheid 3200 MHz
Processorfamilie Intel Pentium 4
Processor Intel® Pentium® 4 processor 540
Front-side bus processor 800 MHz
Interne cache Level 2 cache 1 Mb MB
Processortechnologie Hyper-Threading

tenminste als ik http://www.topproduct.nl/hardware/n...45EA_Notebook_PC/id/253745/specificaties.html moet geloven over de pc die ik op dit moment bezit. Hopelijk kun je er iets mee ;) want ik ben niet zo heel erg thuis in de hardware richting.

ik had nog geen dual core processor gezocht;) ik wilde eerst weten of het uberhaupt mogelijk was de processor te vervangen;) als t mogelijk is het liefst een intel dual core processor op of rond de 2,4Ghz
En nog even kort terug, is er dan kans op oververhitting ja of nee?

Hey!

Ik denk persoonlijk niet dat er kans op oververhitting is.
Een dual core werkt een stuk effectiever en efficienter dan een single core. Daar komt bij dat de gewenste kloksnelheid lager is dan de pentium 4 die je nu hebt.

Het is waarschijnlijk wel mogelijk om een processor te vervangen in een laptop, maar dit kun je het beste aan laten pakken door iemand die er verstand van heeft, tenzij je dat natuurlijk zelf hebt. Dit omdat er erg weinig ruimte is in een laptop om het een en ander te vervangen.

Wat je kunt doen is een Intel Core 2 Duo T8300 processor aanschaffen. Dit is een dual-core processor van 2,4 GHz op een 478 socket.
Deze processor zie je overigens vaak bij laptops.
Overigens zijn vrijwel alle T-series processors geschikt voor deze socket.

Ik heb alleen echt geen flauw idee waar je deze kunt kopen en hoeveel deze mag kosten. Misschien kun je het bij een computerwinkel vragen, op internet kan ik zo 1-2-3 niets vinden.

Installeer anders PC Wizard (http://pc-wizard-2008.en.softonic.com/) en maak een screenshot van PC Wizard als ie op het knopje Processor staat.
Dat is in de linkerbalk dat zwarte blokje met een aantal zilveren pootjes.

In de Processor sectie staat precies welke chip je hebt en welke socket ie heeft.

Hallo,

Een beetje apart, maar de processor die er nu in zit is een desktop processor.. En je hebt een laptop als ik het typenummer door google haal.. :shocked:

ja het is idd een laptop.... en als ik het zo lees sta ik ook even te kijken van het feit dat er een Desktop processor in zit... ook ik had dit niet verwacht.
maar is er een dual core 2,4 Ghz processor die er dan in kan of begin jij dan ook te twijfelen?

Ik heb inmiddels wel uitgevonden dat producenten tot een paar jaar terug klakkeloos allemaal desktop processors in laptops propten.
Ik zal eens even zoeken of ik een mobile dual core kan vinden die op een 775 socket past.
Je hoort nog van me!

als je dat zou willen doen zou ik dat erg aardig vinden.
Alvast bedankt;) denk je dat hij het kan hebben als er een 3.2Ghz mobile dual core in gaat??
of denk je dat dat wel fout gaat?

Laatst bewerkt:
Wellicht een andere Helpmij'er?
Kan het kwaad om een desktop processor in een laptop te stoppen?
Is er een mobile dual core van Intel op een 775 socket?

De E8400 is inderdaad een hele goede, maar volgens mij geeft ie ook net teveel warmte af voor een laptop.
Het beste lijkt mij om of een nieuwe laptop te kopen, of niks te doen met je huidige processor..

De E8400 is inderdaad een hele goede, maar volgens mij geeft ie ook net teveel warmte af voor een laptop.
Het beste lijkt mij om of een nieuwe laptop te kopen, of niks te doen met je huidige processor..

Dat zou ik wel doen in ieder geval. In een pc kun je allerlei koelers plaatsen om de warmte tegen te gaan. Met een laptop liggen de zaken net iets anders!

Bovendien het laten plaatsen van een dual core, zal je een hoop geld kosten. Tenzij je het zelf kan. Maar daar twijfel ik aan, anders had je de vraag denk ik niet gesteld!

nou het plaatsen opzich zal geen probleem zijn. ik heb stage gelopen bij een computer reparatie winkel en die hebben met al meer dingen bij deze laptop geholpen. misschien dat ze zo vriendelijk zijn om mij te helpen bij het plaatsen van de nieuwe processor door me bijv instructies te geven.:)
Maar ik geef nog wel wat ideeën van processor kaarten, dan hoor ik wel wat jullie ervan denken.

Als je persé een dual core desktop processor er in wilt zou ik niet zwaarder dan 2.4 ghz gaan. Denk dan aan een intel core 2 duo e4600.
Deze heeft twee cores, 2.4 GHz en een bussnelheid van 800 MHz.
Bussnelheid van je huidige processor is hetzelfde dus dat moet samenwerken met je moederbord.
Deze processor gaat je ongeveer 125 euro kosten zie ik bij Alternate.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan