• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verkeerde optelling in werkrooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene67

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
In een werkrooster wil ik graag aangeven in een cel hoeveel medewerkers er aanwezig zijn.
Formules die ik gebruik en die eerder aangegeven zijn door helpers van dit forum (waarvoor dank) bieden echter nog steeds geen juiste uitkomst.
Misschien is er nog iemand met een helder idee?
Bijgaand een stukje van dit werkrooster met een meer uitgebreide uitleg van mijn probleem.

Bijlagen

Leg jij nu eens duidelijk uit waarom jij in cel D34 komt op 5.
Ik tel namelijk 6 mensen die aanwezig zijn tussen 13.00 uur en 18.00 uur.
En ik tel 2 personen die de hele middag aanwezig zijn.

Dus nogmaals... wat moet er PRECIES geteld worden.

Beste Rene67 ;)

De meeste formules verwijzen allemaal naar de D kolom.
Daar zit je fout

Groetjes Danny. :thumb:

Aangepaste versie

Je hebt gelijk Danny in mijn haast heb ik de formule doorgetrokken waarbij de middag berekening alle naar kolom d verwezen.
Bandito Bob in het nieuwe voorbeeld heb ik in bij de maandag opmerkingen geplaatst.

bvd. Rene

Bijlagen

Je hebt gelijk Danny in mijn haast heb ik de formule doorgetrokken waarbij de middag berekening alle naar kolom d verwezen.
Bandito Bob in het nieuwe voorbeeld heb ik in bij de maandag opmerkingen geplaatst.

bvd. Rene
Maar die op 1 na onderste (van 17:30 tot 21:00 uur) werkt ook in de middag (een half uurtje). Dus zijn er totaal 6 die in de middag werken.
Dus nogmaals, wat is de definitie van werken in de middag.
Is dit minimaal zoveel uur aanwezig in die periode? Of b.v. in ieder geval aanwezig tussen 14:00 en 16:00 uur ofzo???

Heb het ook eens bekeken, en het klopt perfect wat excel uitrekend.

4 personen die daadwerkelijk in de middag ploeg zitten.
2 personen die een overlap maken, en daar door ook bij de middag ploeg wordt opgeteld

Heb het ook eens bekeken, en het klopt perfect wat excel uitrekend.

4 personen die daadwerkelijk in de middag ploeg zitten.
2 personen die een overlap maken, en daar door ook bij de middag ploeg wordt opgeteld

Degene die van 17:30 tot 21:00 werken moeten niet bij de middagploeg worden gerekend.
het gaat om de bezetting ochtend van 9:00 tot 13:00, middag van 13:00 tot 18:00 en avond van 18:00 tot 21:00.

Degene die van 17:30 tot 21:00 werken moeten niet bij de middagploeg worden gerekend.
het gaat om de bezetting ochtend van 9:00 tot 13:00, middag van 13:00 tot 18:00 en avond van 18:00 tot 21:00.
:( ... Het gaat er niet om of die persoon meetelt, maar WAAROM die persoon wel- of niet meetelt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan