Computer start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ik_886_NL

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2002
Hoi,

Sinds gisteren start mijn computer niet meer op. Wanneer ik hem aanzet beginnen wel alle fans te draaien maar krijg ik niet meer de gebruikelijke piepjes te horen. Verder is er ook geen beeld.

Heb al alle stekkers behalve de voeding eruit gehaald, heb batterijtje op mobo al enkele minuten eraf gehaald maar blijf hetzelfde probleem houden.

Mvg,

Sam

Hoi,

Sinds gisteren start mijn computer niet meer op. Wanneer ik hem aanzet beginnen wel alle fans te draaien maar krijg ik niet meer de gebruikelijke piepjes te horen. Verder is er ook geen beeld.

Heb al alle stekkers behalve de voeding eruit gehaald, heb batterijtje op mobo al enkele minuten eraf gehaald maar blijf hetzelfde probleem houden.

Mvg,

Sam

hoe oud is je mobo???kan zijn heb zelf 3 mobo's versleten omdat ik ze intensief gebruikte

Moederbord is denk ik anderhalf jaar oud. Ik ben echter 2 dagen geleden terug gekomen van een half jaar in het buitenland, dus hij is niet erg intensief gebruikt.

Nee heb nog geen andere videokaart gebruikt, heb wel mijn videokaart eruit gehaald om te kijken of hij een error gaf. Had geen effect. Maar als het de videokaart zou zijn, zou hij dan geen biepjes geven als error?

Heeft de pc, zonder gebruikt te worden, al die tijd gewoon aan het stroom gestaan? Zou mogelijk zijn dat er in dat half jaar een keer een storing of iets in die geest is geweest waardoor het moederboard is overleden.

Maar dat zal je moeten testen, zoek hier op het forum eens naar manieren om dit te doen.

Moederbord is denk ik anderhalf jaar oud. Ik ben echter 2 dagen geleden terug gekomen van een half jaar in het buitenland, dus hij is niet erg intensief gebruikt.

Nee heb nog geen andere videokaart gebruikt, heb wel mijn videokaart eruit gehaald om te kijken of hij een error gaf. Had geen effect. Maar als het de videokaart zou zijn, zou hij dan geen biepjes geven als error?

Volgens mij alleen als er geen in zit! Bij het opstarten hoor je dan 2 piepjes. Als je een onboard video ernaast hebt kun je het proberen om je monitor hier aan te sluiten.Het kan wel zijn dat je in de bios even de onboard moet activeren als 1e. en pci-e als 2e.

PC heeft niet aan het stroom gestaan. Hij deed het echter eergister en gisterochtend nog wel.

Ik heb computer wel opgstart zonder videokaart, en toen gaf hij ook geen biepjes. Ik hou haast geen andere dingen maar over dan een kapot mobo. Maar ik vind het zo appart dat die van het een op het andere moment ermee op zou houden.

PC heeft niet aan het stroom gestaan. Hij deed het echter eergister en gisterochtend nog wel.

Ik heb computer wel opgstart zonder videokaart, en toen gaf hij ook geen biepjes. Ik hou haast geen andere dingen maar over dan een kapot mobo. Maar ik vind het zo appart dat die van het een op het andere moment ermee op zou houden.

Dan heb je waarschijnlijk ook een onboard videochip waar ie dan op over schakeld!
Heb je deze al geprobeerd? Wat ik al eerder zei!

Nee sorry ik heb geen onboard videokaart. Ik zal proberen binnenkort een andere videokaart te krijgen om even mee te testen. Maar ik betwijfel dat dit het probleem is.

Bedankt voor de hulp iig.

Opgelost. Heb iemand laten komen. Bleek dat de BIOS gereset moest worden. Daarna deed hij het gewoon weer. Nogmaals bedankt voor het meedenken iig. :thumb:

Gr.

Sam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan