Hal.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom derks

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2008
ik probeerde gister mijn computer op te starten maar dat lukte niet:( toen heb ik een cd gedownload om de computer mee te kunnen opstarten. je kon kiezen uit 10 opties, bij de 1ste optie gaf hij aan dat "HAL.DLL is missing or corrupt" en met de 2e optie kon ik wel mijn computer opstarten.

toen heb ik het hal.dll bestand gedownload en vervangen maar sindsdien start de computer helemaal niet meer op

omdat ik de windows cd hier niet heb liggen heb ik de recovery tool gedownload, maar als ik expand E:\i386 C:\WINDOWS\system32\HAL.DLL probeer krijg ik: acces denied :shocked:

nee ik zal even kijken
thx :D

maar er is een probleem
ik heb deze cd's
- windows xp home
- windows vista home basic en home premium

en op de computer met de fout staat xp professional

is dit een probleem of kan het ook met de xp home cd?

Laatst bewerkt:
ik probeerde gister mijn computer op te starten maar dat lukte niet:( toen heb ik een cd gedownload om de computer mee te kunnen opstarten. je kon kiezen uit 10 opties, bij de 1ste optie gaf hij aan dat "HAL.DLL is missing or corrupt" en met de 2e optie kon ik wel mijn computer opstarten.

toen heb ik het hal.dll bestand gedownload en vervangen maar sindsdien start de computer helemaal niet meer op

omdat ik de windows cd hier niet heb liggen heb ik de recovery tool gedownload, maar als ik expand E:\i386 C:\WINDOWS\system32\HAL.DLL probeer krijg ik: acces denied :shocked:

Hoi,

Welke cd had je precies gedownload? en wat was die 1e optie? En wat de 2e? Waar had je die hal.dll gedownload?
En welke recoverytool bedoel je precies?

Laatst bewerkt:
nee ik zal even kijken
thx :D

maar er is een probleem
ik heb deze cd's
- windows xp home
- windows vista home basic en home premium

en op de computer met de fout staat xp professional

is dit een probleem of kan het ook met de xp home cd?

Ik weet niet zeker of het wat uitmaakt wat betreft het xp home/proffesional verhaal.
Maar probeer vanaf de xp home installatie cd het de volgende commando:

copy x\hal.dll c:\winnt\system32 (x is de letter van je cd-rom speler waar de installatie cd in zit)

ok, ik zal even uitzoeken wat ik nou ookweer precies had gedaan
bedankt voor de reacties!!!:)

Hoi,

Welke cd had je precies gedownload? en wat was die 1e optie? En wat de 2e? Waar had je die hal.dll gedownload?
En welke recoverytool bedoel je precies?

ik kan niet meer vinden welke cd ik had gedownload. de cd gaf je 10 opties (in allerlei talen) als je de computer opstart. er stond (vertaald): probeer deze als 1ste
probeer de als 2e, probeer deze als 3e. enz. enz.

die hal.dll had ik van helpmij.nl, van een site met allerlei dll bestande

die recoverytool was volgensmij van windows zelf, alleen dan als programma apart

ik kan niet meer vinden welke cd ik had gedownload. de cd gaf je 10 opties (in allerlei talen) als je de computer opstart. er stond (vertaald): probeer deze als 1ste
probeer de als 2e, probeer deze als 3e. enz. enz.

die hal.dll had ik van helpmij.nl, van een site met allerlei dll bestande

die recoverytool was volgensmij van windows zelf, alleen dan als programma apart

Oke,

Probeer in ieder geval te doen wat ik in mijn vorige post had geschreven! (copy x...)
Mocht dit niet lukken gaan we iets anders proberen.

Het opgegeven pad of bestand zijn is niet geldig :(

is het een optie om er mar gewoon windows vista op te installeren die heb ik hier wel gewoon op dvd:)

copy x\hal.dll c:\winnt\system32

moet winnt niet windows zijn?

Klopt!:o

Je kunt ook de bestanden ntdetect.com/boot.ini/ntldr copieren op dezelde manier. Dan moet het zeker lukken.

Alleen deze bestanden, moet je in de root plaatsen. Dus C:

Klopt!:o

Je kunt ook de bestanden ntdetect.com/boot.ini/ntldr copieren op dezelde manier. Dan moet het zeker lukken.

Alleen deze bestanden, moet je in de root plaatsen. Dus C:

moet ik dan zegmaar naast C:\WINDOWS >

ntdetect.com/boot.ini/ntldr typen???:confused:

moet ik dan zegmaar naast C:\WINDOWS >

ntdetect.com/boot.ini/ntldr typen???:confused:

Dit moet je doen:

Als er gevraagd wordt op op te starten van CD druk je onmiddelijk op eender welke toets. Windows wordt opgestart in Recovery modus (zwart scherm met blauwe balk onderin. Eens als je in het Windows XP setup menu bent zie je een keuzemenu waar nummer 2 de Repair keuze is: druk op de toets "R" om Windows te herstellen.
Als je maar 1 Windows installatie hebt,dan druk je op 1 (Num Lock eerst inschakelen, anders gebeurt er niets) en op enter.
Als er een wachtwoord gevraagd wordt dan geef je het Administrator wachtwoord waarmee de Administrator normaal inlogt) Is er geen Administrator Wachtwoord, dan druk je gewoon op Enter. Je ziet hierna een lijn verschijnen: C:\
yp nu volgende lijn letterlijk:

copy D:\i386\ntldr c:\

en druk op Enter. Je krijgt de boodschap: 1 file copied.

Daarna typ je de volgende lijn:

copy ntdetect.com c:\

Daarna typ je: Exit om de repair functie te verlaten.

Neem de CD uit de CD rom en start de PC terug op.

Laat boot.ini anders nog even achterwege.
succes..

Hallo tom derks.

Voer de procedure uit zoals beschreven in post #3, met de xp home cdrom. Het copieren ven de betreffende bestanden zal niet werken.

Groetjes Erik Rothuis.

Hallo tom derks.

Voer de procedure uit zoals beschreven in post #3, met de xp home cdrom. Het copieren ven de betreffende bestanden zal niet werken.

Groetjes Erik Rothuis.

Waarom niet?

Ntldr en hal.dll zijn aan elkaar verbonden. Als ntldr vervangen of hersteld wordt heb je kans dat het weer werkt! Bovendien zijn het noodzakelijke opstartbestanden en is het een proberen waard. of zie ik het nu verkeerd!?:confused:

ja maar volgens mij word bedoelt dat er een verschil is tussen xp home en xp professional\

is het dan geen optie om vista te installeren? en behoud ik dan al mijn bestanden?

ahzo, ja dat zou best mogelijk kunnen zijn.
anders kun je op een andere pc waarop xp prof draait de desbetreffende bestanden kopieren.

Je kunt dan (op de andere pc) gewoon nadat je in mapopties een vinkje weghaald hebt bij "verborgen bestanden niet weergeven", vanuit c: de bestanden ntdetect.com en ntldr en waarschijnlijk ook boot.ini kopieren en op een usb stick zetten. Vervolgens kun je via een opstart cd de bestanden terug zetten. Zo'n opstart cd kan zijn ultimate boot cd.

Je kunt hiermee ook gelijk je bestanden redden die er nog op staan.

Ik weet niet niet of je bestanden bewaard blijven als je vista er over heen gooit. Denk het niet. De schijf zal geformateerd worden denk ik!

ok, helaas hebben alle anders computers vista

zijn er nergens downloads van die bestanden? (niet vervelend bedoelt maar misschien zijn er mensen met xp pro die die bestanden zouden willen uploaden?)

Dit moet je doen:

Als er gevraagd wordt op op te starten van CD druk je onmiddelijk op eender welke toets. Windows wordt opgestart in Recovery modus (zwart scherm met blauwe balk onderin. Eens als je in het Windows XP setup menu bent zie je een keuzemenu waar nummer 2 de Repair keuze is: druk op de toets "R" om Windows te herstellen.
Als je maar 1 Windows installatie hebt,dan druk je op 1 (Num Lock eerst inschakelen, anders gebeurt er niets) en op enter.
Als er een wachtwoord gevraagd wordt dan geef je het Administrator wachtwoord waarmee de Administrator normaal inlogt) Is er geen Administrator Wachtwoord, dan druk je gewoon op Enter. Je ziet hierna een lijn verschijnen: C:\
yp nu volgende lijn letterlijk:

copy D:\i386\ntldr c:\

Daarna typ je de volgende lijn:

copy ntdetect.com c:\

Daarna typ je: Exit om de repair functie te verlaten.

Neem de CD uit de CD rom en start de PC terug op.

Laat boot.ini anders nog even achterwege.
succes..

ok, ik heb dit allemaal gedaan inclusief (copy d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll) en nog start mijn pc niet op... ik begrijp er echt niks van!!! :(

er staan wel wat hele belangrijke bestanden op mijn computer. is er een manier om deze er van af te halen (ik heb een externe harde schijf)
zodra ik een back-up heb, probeer ik er wel gewoon opnieuw windows op te zetten:\
dus weet iemand hoe ik toch nog een back-up kan maken. ookal start mijn pc niet op???

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan