Koeling voor Videokaart; wat moet ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TopVersnelling

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Wanneer het echt gaat om de videokaart geen van allen, dan moet je een goede VGA koeler op de kaart plaatsen.

Duidelijk minderdaad, dan proberen een wat betere airflow in je kast te krijgen met een fan zoals in je 2e link. Zeker niet dat speelgoed uit de eerste!

Ik heb al 2 fan's die hem tijdens het gamen net ok houden. Zal ik dan 4 of 2 fan's doen?

Er passen er 4 in.

PS.: De prijs doet er nu even niet toe

Laatst bewerkt:
Ligt er ook aan hoe en waar je ze plaatst. Hoe heet wordt die kaart trouwens?

ongeveer 55 graden C na 15 min gamen. :confused:

Ik kan er 2 in de bovenkant
1 aan de kant van de sloten; waar je je monitor stekker etc. in prikt
1 aan de onderkant.

Laatst bewerkt:
Kan ik ook met wat PVC ofzo de lucht naar de VideoKaart geleiden?
Ik hoorde ook van iemand dat het uitmaakt of je videokaart blaast of zuigt.

Weet iemand op een van beide(beide mag ook, hoor) vragen het antwoord?

ongeveer 55 graden C na 15 min gamen. :confused:

Ik kan er 2 in de bovenkant
1 aan de kant van de sloten; waar je je monitor stekker etc. in prikt
1 aan de onderkant.
Een videokaart mag 80 graden worden.

55 graden is heel koel voor een videokaart. Niks aan doen dus!!

80 graden C? Ben je daar 100% zeker van? Hie houdt zo'n dicg dat uit dan?Mijn Informatica leeraar zei dat hij maar 60 graden C max. mocht worden!

Hoelang mag hij op zo'n hoge temperatuur blijven? Want ik wil nog wel eens 1 uur ofzo achter elkaar door gamen!

80 graden C? Ben je daar 100% zeker van? Hie houdt zo'n dicg dat uit dan?Mijn Informatica leeraar zei dat hij maar 60 graden C max. mocht worden!

Hoelang mag hij op zo'n hoge temperatuur blijven? Want ik wil nog wel eens 1 uur ofzo achter elkaar door gamen!
bij mij redt ie t de hele dag, als het moet.
Ik heb een HD4870 met de orginele koeler. Die worden gewoon gigantisch heet. Ik zou ook liever hebben dat ie ± 60 graden zou zijn, maar dat is ie nu eenmaal niet. Maar hoe dan ook heb ik geen problemen met gamen. Zelfs niet als ik lang game.
(misschien dat ik ooit de koeler nog wel verander: ik heb alleen tegen mezelf gezegd dat ik daar niet meer aan ga beginnen...)

Ik denk dat jij in de war bent met de processor. Die mag maar zo'n 70 graden worden, daarboven heb je kans dat de pc uitschakeld.

Jah sorry hoor maar een HD4870 is een super-de-luxe gamers kaart! Als hij ongeveer 5 a 6 dagen per week 80 graden C word, is zijn levensduur toch niet echt lang?

Jah sorry hoor maar een HD4870 is een super-de-luxe gamers kaart! Als hij ongeveer 5 a 6 dagen per week 80 graden C word, is zijn levensduur toch niet echt lang?
er zit gewoon 2 jaar garantie op...

Hoe kom jij erbij dat een videokaart maar 60 graden mag worden? Omdat je leraar dat zegt?
Ik denk dat de videokaartbouwers meer verstand hebben van hun eigen videokaarten dan een willekeurige nederlandse it leraar..

Heb nu een stuk plastic voor de fan gehangen en nu stroomt de lucht recht naar mijn videokaart. Werkt goed.

Hoe kan ik trouwens merken/zien dat mijn voeding te warm word? Want net chraste er een spel van mij. Medal of Honor Airborne

Een videokaart mag 80 graden worden.

55 graden is heel koel voor een videokaart. Niks aan doen dus!!

uhmmz, de meeste videokaarten mogen zelfs 120 tot 130 graden worden, bij zo'n 80 graden begint mijn koelfan pas een beetje te versnellen.
Als je passief gekoelde videokaarten bekijkt is de idle temperatuur zelf al ergens rond de 50 / 60 graden.

uhmmz, de meeste videokaarten mogen zelfs 120 tot 130 graden worden, bij zo'n 80 graden begint mijn koelfan pas een beetje te versnellen.
Als je passief gekoelde videokaarten bekijkt is de idle temperatuur zelf al ergens rond de 50 / 60 graden.
Als mijn videokaart 120-130 graden zou worden, dan zou ik echt wat gaan doen.
Maar inderdaad kunnen de meeste makkelijk de 100 graden aan.

Maar hoe dan ook is 55 extreem koel tijdens gamen. Daar ging het mij om (ik ben liever voorzichtig in mijn meldingen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan