Bestandskenmerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

87122270student

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2007
Beste Helpmij'ers,

ik ben al een poosje bezig om een map te openen.
Hiermee is iets mis gegaan met het toewijzen van de beveiliging (rechten).

Echter kan ik nu deze map niet meer inkomen ook kan ik geen gebruikers meer toevoegen of rechten aanpassen.

Ergens staat iets mis maar waar weet ik ook niet, dit kan ook bij onderliggende mappen zijn ingesteld.

Is er een programma waarmee ik wel alle mappen in kan, die alle rechten krijgt tot een bepaalde map.

Eerste stap is (Tim heet je toch?) om Eigenaar te worden van de map (+ alles wat eronder staat). Zo kun je weer rechten etc. toekennen.

Zie hier hoe dat onder WindowsXP (of vanuit Windows2003) kan gedaan worden.

Succes,

Tijs.

Bedankt,

Ja Tim was het :D

Wat er precies voorheen is gebeurt weet ik ook niet, dit scherm had ik nog nooit gehad.
Ik ben erg blij dat ik mijn gegevens niet kwijt ben

Want ik moest welaanvinken eigennaar voor onderliggende mappen overschrijven.

Nu staat er bij kenmerken soms wel en soms niet een A dan RA wat is het beste?
Volgens mij mag dit allemaal uit, maar wat is standaard? alles uit toch?

Laatst bewerkt:
[...]Want ik moest welaanvinken eigennaar voor onderliggende mappen overschrijven.

Nu staat er bij kenmerken soms wel en soms niet een A dan RA wat is het beste?
Volgens mij mag dit allemaal uit, maar wat is standaard? alles uit toch?

Dat je ook Eigenaar moet worden van onderliggende mappen en bestanden staat gewoon in mijn instructie waar ik naar gelinkt had.

A is archief-attribuut. Dat wordt uitgevinkt zodra een (incrementele of differentiële) backup gedraaid heeft, zodat bekend is dat het bestand gebackupped is. Nieuwe bestanden krijgen automatisch een A attribuut, evenals (eerder gebackuppede) bestanden die zijn aangepast na de laatste backup, dus die bestanden moeten dan gebackupped worden. Bij de volgende (incrementele of differentiële) backup worden dan alleen de bestanden die (weer) een A attribuut hebben gebackupped (omdat de bestanden die geen A attribuut hebben al eerder waren gebackupped).
Blijf dus van het A attribuut af: Het stoort niet, en is (soms) van belang bij backups.

Het R attribuut (van Read-Only) zal er ook wel voor een reden staan bij sommige bestanden, dus laat die ook gewoon wat het is. Krijg je er toch problemen mee (omdat het geschreven moet worden, maar het schrijvende programma niet zelf het R attribuut (tijdelijk) wist), dan kan dat attribuut verwijderd worden eventueel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tim, graag terugmelding danwel deze discussiedraad op Opgelost zetten.
De laatste posting is van vorig jaar! :D

Tijs.

Bedankt voor beide berichten,

Ik ben er nog steeds mee bezig maar kan gelukkig weer bij mijn data :thumb:
Ik wilde er deze week mee verder gaan en hierop reageren, hierbij dan;)

Bedankt het is dus gelukt:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan