page 404 in PHP

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Hey,

Ik ben mijn website nog aan het vervolledigen... Ik heb wel reeds al mijn links naar de pagina's, maar de pagina's zijn nog in aanbouw.

Wanneer ik nu op een link klik waarvan er nog geen pagina bestaat, krijg ik de melding: 'No input file specified.'.

Nu vraag ik mij af is het niet mogelijk om hiervoor een eigen pagina aan te maken (soort 404 pagina), zodat deze pagina alleen getoond wordt, wanneer de pagina nog niet bestaat?

Groetjes

Geen idee hoe je script / site werkt maar blijkbaar zit er een IF-ELSE-structuur in welke bij de ELSE output "No input file specified".

Als je daar gewoon je "custom" 404-pagina in include lijkt mij het probleem opgelost.

Geen idee hoe je script / site werkt maar blijkbaar zit er een IF-ELSE-structuur in welke bij de ELSE output "No input file specified".

Als je daar gewoon je "custom" 404-pagina in include lijkt mij het probleem opgelost.

Zit niets if-else structuur in.

Het enige waar ik php voor gebruik zijn voor stukken dat op elk pagina opnieuw getoond moeten worden, voorbeeld menu, links, upcoming, ...

Mijn links voor een bepaald stuk van de website staat in een aparte php file.

Een voorbeeld van een link:
Code:
&raquo; <a href="11augustus2008.php">
			11 augustus 2008</a><br />

Dit zou dus naar de pagina 11augustus2008.php moeten gaan. Deze pagina bestaat nog niet, dus krijg ik de melding: "No input file specified".

Dit zou in html dus een pagina 404 zijn (Not found).

Nu is dus mijn vraag hoe los ik dit op in PHP, dat ik hier dus een aangepaste pagina voor heb, om dit probleem voorlopig op te vangen.

Het is zo dat de site dient opgeleverd te worden eind 2008, maar het is onmogelijk om alle links te doen werken, zo zijn er nog pagina's die aangemaakt moeten worden, maar de structuur dient er wel al te zijn...

Waarom wijzig je die link niet gewoon naar een pagina die wel bestaat en waar zo'n melding op staat?

Blijkbaar heb je er wel iets van een structuur achter zitten want anders zou je wel een 404-pagina te zien krijgen, dat je die niet krijgt maar de tekst "No input file specified" suggereert een structuur.

Heb je ook iets van code om te laten zien?

Waarom wijzig je die link niet gewoon naar een pagina die wel bestaat en waar zo'n melding op staat?

Blijkbaar heb je er wel iets van een structuur achter zitten want anders zou je wel een 404-pagina te zien krijgen, dat je die niet krijgt maar de tekst "No input file specified" suggereert een structuur.

Heb je ook iets van code om te laten zien?

De link wijzigen heeft geen zin, want het zijn heel wat links en dan kruipt er nog meer tijd in.

index.php:

HTML:
<div class="left_box">

<h3>Foto's</h3>

<div class="inner_box">

<? stripslashes(include('foto_index.php')); ?>

</div>
            </div>

foto_index.php:

PHP:
?php
	echo ' <p>
		&raquo; <a href="2008/6augustus2008.php" target="_blank">
			6 augustus 2008</a><br />

&raquo; <a href="2008/9_10augustus2008_oostende.php" target="_blank">
			Oostende augustus 2008</a><br />

&raquo; <a href="11augustus2008.php">
			11 augustus 2008</a><br />

&raquo; <a href="12augustus2008.php">
			12 augustus 2008</a><br />

</p>';
?>

Dit is het enige php dat ik gebruik in mijn pagina.

11augustus2008.php en 12augustus2008.php bestaan bijvoorbeeld nog niet.
Die 2 linken zouden uiteindelijk naar een PHP file moeten verwijzen waar alleen tekst in staat en dynamische stukken (menu, links, ..)...

Voor de rest gebruik ik geen php, omdat ik ook niet echt php ken. Iemand heeft me dit ooit eens uitgelegd 2 jaar geleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan