firewall gaat steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannic

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2004
Ik heb de windows firewall op mijn laptop met Vista aan staan. Tenminste dat is de bedoeling. Elke keer als mijn laptop op standby gaat blijkt dat bij het activeren van de laptop de Firewall uit staat.

Ik heb Avast home als virusscanner.
Weet iemand waarom mijn Firewall vanzelf uitgaat maar vooral hoe ik dat kan tegengaan?

Ik adviseer om de windows firewall niet te gebruiken ivm lage kwaliteiten. Pak liever een programma als zonealarm van zonelabs (er zijn nog veel meer). Dan heb je dat probleem ook niet.

Je hebt gelijk dat de Windows FireWall niet de beste is. Echter ik gebruik mijn PC´s behoorlijk veilig. Ik denk niet dat in de zwaarste beveiliging nodig heb. Verder zit ik achter een router waar ook een FireWall inzit.
Maar mij irriteert het dat hetgeen in mijn PC zit niet goed werkt doordat de FireWall steeds uit gaat. Nu heb ik dat met andere PC´s ook icm Avast virusscanner. Zou Avast de boosdoener zijn?

Dan is het ook niet nodig om die firewall aan te zetten. Die zorgt voor meer problemen dan dat je er plezier aan hebt.
Ik durf geen oordeel t egeven of avast daar een rol in speelt. Daar ken ik het programma niet goed genoeg voor. Maar het is niet nodig om de firewall van windows aan te zetten achter een router. Geeft op dit niveau geen meerwaarde.

Correct. Maar...........................blijf ik nog steeds zitten met de vraag..........waarom gaat hij uit zichtzelf uit? Als iets ingewikkelds zou zijn dan kon ik er mee leven maar dit is eigenlijks iets basaals, een PC, Virusscanner en een FiteWall. Dat moet goed samen kunnen werken.

Ik denk dat ik daar geen juist antwoord op kan bedenken, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft.

Kijk eens in Apparaatbeheer, dan bij Netwerkadapters dubbelklikken op je netwerkadapter. Ga dan naar het tabblad Energiebeheer, en zorg ervoor dat de 2 opties die daar staan zijn uitgevinkt en OK klikken. Check dan nog eens of het probleem nog voorkomt.

Hoi Jeronimo,
Inderdaad stond bij de draadloze adapter één optie aangevinkt. Het betrof de toestemming om de adapter uit te mogen schakelen om energie te sparen. Die heb ik nu uitgevinkt.
Ik zag nu ook dat ik diverse uitroeptekens aan heb staan. Dat terwijl het systeem op de genoemde storing na verder prima functioneert.
Zie bijlage.

Bijlagen

• Netwerk storing.jpg
    Netwerk storing.jpg
    55,9 KB · Weergaven: 91
Kijk eens in Apparaatbeheer, dan bij Netwerkadapters dubbelklikken op je netwerkadapter. Ga dan naar het tabblad Energiebeheer, en zorg ervoor dat de 2 opties die daar staan zijn uitgevinkt en OK klikken. Check dan nog eens of het probleem nog voorkomt.

Helaas het heeft niet geholpen.

:shocked:

Hoi Jeronimo,
Inderdaad stond bij de draadloze adapter één optie aangevinkt. Het betrof de toestemming om de adapter uit te mogen schakelen om energie te sparen. Die heb ik nu uitgevinkt.
Ik zag nu ook dat ik diverse uitroeptekens aan heb staan. Dat terwijl het systeem op de genoemde storing na verder prima functioneert.
Zie bijlage.

D'as wel vreemd, al die uitroeptekens. Verwijder die eens allemaal, maar wees eerst zeker dat je de correcte driver voor je netwerkkaart hebt voordat je dat gaat doen.

Alle uitroeptekens heb ik verwijderd. Mijn Fire Wall blijft eigenwijs. Ik ben bang dat het toch een andere oorzaak heeft. Zoals gezegd met andere PC's heb ik op het moment hetzelfde probleem. Ze hebben allemaal Avast als virusscanner.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan