He hallo daar!
Allemaal de beste wensen voor 2009!
Maar ik heb vandaag een script geschreven in php, die gebruikt maakt van mysql.
Ik heb zo'n advertentie plan gemaakt waarmee bezoekers banners en link op hun website plaatsen en ze zo credits verdienen. Nou, is dit bijvoorbeeld zo'n link: localhost/get_credits.php?name=test
Nou heb ik in mysql een tabel genoemd adver, met drie rijen, name,type en credits.
Nou moet, als een bezoeker op die link klikt er 1 credit in de mysql database bijkomen. De naam van de persoon is dit voorbeeld test, in de rij met de naam test moet dan 1 credit bijkomen.
Het klint dus als een rekensom, $_GET[credits] + 1 heb ik geprobeert, maar hij blijft maar op 1 staan in de database.
Dit is mijn hele script:
Het komt er dus op neer dat php 1 credit bij elke klik in de mysql database moet zetten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Mvg Erik
Allemaal de beste wensen voor 2009!
Maar ik heb vandaag een script geschreven in php, die gebruikt maakt van mysql.
Ik heb zo'n advertentie plan gemaakt waarmee bezoekers banners en link op hun website plaatsen en ze zo credits verdienen. Nou, is dit bijvoorbeeld zo'n link: localhost/get_credits.php?name=test
Nou heb ik in mysql een tabel genoemd adver, met drie rijen, name,type en credits.
Nou moet, als een bezoeker op die link klikt er 1 credit in de mysql database bijkomen. De naam van de persoon is dit voorbeeld test, in de rij met de naam test moet dan 1 credit bijkomen.
Het klint dus als een rekensom, $_GET[credits] + 1 heb ik geprobeert, maar hij blijft maar op 1 staan in de database.
Dit is mijn hele script:
PHP:
<?php
$con = mysql_connect("localhost","root","pass");
mysql_select_db("ringtonio", $con);
if(!$con)
{
die('Kan niet verbinden: ' . mysql_error());
}
$query = mysql_query("SELECT * FROM adver WHERE name = '$_GET'");
if(!$query)
{
die('Kan niet verbinden: ' . mysql_error());
}
while($row = mysql_fetch_array($query));
{
mysql_query("UPDATE adver SET credits= $row[credits]+ 1 WHERE name= '$_GET[name]'");
}
header("Location: http://ringtonio.nl.tp");
?>
Het komt er dus op neer dat php 1 credit bij elke klik in de mysql database moet zetten.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Mvg Erik
Laatst bewerkt: