Nzb bestanden links

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeff079

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hey mensen,

Ik ben van plan binnenkort een nzb site op te starten, hierin ben ik van plan Nzb bestanden aan te bieden. Ikzelf weet dat het verboden is illegaale nzb bestanden te hosten omdat de uitwerking van een nzb bestand naar een illegaale content verwijst.

Om veel problemen te voorkomen met mensen die eventueel illegaale nzb-bestanden hosten wil ik gaan werken met een verwijzing naar Binsearch, die verwijzing ziet er dan zo uit :
Als voorbeeld gebruik ik even een nzb bestand met illegaale content, omdat het topic hierover gaat, en ik nogmaals geen problemen wil met hosten
*KNIP*

Is de bovenstaande link nou illegaal of legaal, ik geef geen directe link door naar het nzb-bestand maar ik maak gebruik van de zoekmachine.

Graag een antwoord terug:thumb:

Mvg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is hetzelfde als "thepiratebay", volgens de wet is het niet verboden meende ik.

Ik weet wel dat we ze hier niet willen hebben :)

Dit is hetzelfde als "thepiratebay", volgens de wet is het niet verboden meende ik.

Ik weet wel dat we ze hier niet willen hebben :)
Een torrent is illegaal, wanneer de torrent verwijst naar een illegaale uitwerking is dit illegaal, ook upload je automatisch bestanden wanneer je download met torrents, bij nzb bestanden zit dit anders, hier download je namelijk van een nieuwsserver, maar alsnog blijft de uitwerking van een nzb bestand illegaal als de inhoud auteursrechtelijk beschermd is. Maar wat mijn vraag was, is het illegaal als ik verwijs naar een zoekmachine, al kan de uitwerking nog illegaal zijn ?

Mvg

Hmm ik heb net door dat The Piratebay ook een tracker is, wel illegaal dus.

De site welke ik bedoelde was "suprnova", alleen "linken" niets hosten.
Suprnova did not host any of the shared files, nor did it operate any BitTorrent trackers for long. It offered the ".torrent" meta files which would tell a BitTorrent client where it could find the BitTorrent tracker

Bron

In feite is het dus niet strafbaar, zie het als de P2P-programma's.
Deze zijn zelf ook niet illegaal, het downloaden van torrents (en met name het uploaden) er mee juist weer wel.

Hmm ik heb net door dat The Piratebay ook een tracker is, wel illegaal dus.

De site welke ik bedoelde was "suprnova", alleen "linken" niets hosten.

In feite is het dus niet strafbaar, zie het als de P2P-programma's.
Deze zijn zelf ook niet illegaal, het downloaden van torrents (en met name het uploaden) er mee juist weer wel.

Inderdaad, supernova maakt ook gebruik van de bijvoorbeeld Mininova "zoekmachine", maar directe links naar het bestand zijn wel illegaal, dus voor zover ik weet is het verwijzen naar een zoekmachine legaal.

Het verwijzen naar een zoekmachine, zoals jij nu gedaan hebt is op Helpmij niet toegestaan. Je verwijst niet direct naar een NZB, maar is 2 stappen is deze te maken. Daarom niet toegestaan op Helpmij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan