• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens zoeken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

nagash

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2008
Op mijn stage bedrijf ben ik bezig met klachtenregistratie. ik heb met excel lijsten gemaakt hoe ze makkelijk een overzicht hebben van de klachten per maand met een jaaroverzicht.

maar nu bedacht ik me als een klant hier gaat klagen is het wel handig om de andere dat jaar snel te zien

is er een mogelijkheid met excel om dan de naam van een klant in te typen en dat excel dan de informatie van die klant van verschillende tabbladen gehaald kan worden voor een snel overzicht van hun klachten van dat jaar?

Beste Nagash,

E.e.a. is wel mogelijk, maar kun je een voorbeeldbestandje uploaden, ontdaan van alle gevoelige info? Aan de hand van de structuur van jouw bestand (naam tabbladen, wat staat in welke kolom etc.) kan hier iets bedacht worden.

Richard

goedemorge richard

je bent er ook vroeg bij zo op de laatste dag van het jaar!

maar hier is een voorbeeldje met verschillende informatie weggelaten/gehaald

dan zou ik iets op het eerste tabblad zetten waarmee ik de klachten van klanten op een rij krijg uit de verschillende maanden

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als het jaar is afgesloten (2008) is dit de snelste oplossing (zie bijlage).
Gebruik vervolgens het autofilter voor de gegevens per klant.

Bijlagen

jah dat is wat ik wou!

maar hoe hebt je dat gedaan? want ik kan geen code vinden hoe je die dropdown lijsten hebt gemaakt dat hij de gegevens uit de andere tabbladen haalt

jah dat is wat ik wou!

maar hoe hebt je dat gedaan? want ik kan geen code vinden hoe je die dropdown lijsten hebt gemaakt dat hij de gegevens uit de andere tabbladen haalt

Er zit ook geen code in de lijsten.
Er wordt verwezen naar de cellen in de betreffende werkbladen.
Bijvoorbeeld: In cel A6 van klachten zoeken staat: =Januari!A3.
Er wordt dan verwezen naar cel A3 van het werkblad Januari.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

...en het autofilter doet de rest!
Gaarne deze vraag op opgelost zetten aub.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan