Vista wissen en xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creativ3

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
76
Hey allemaal,

ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht en zoals bij ongeveer elke laptop krijg je er vista en een hoop try troep bij, ik wilde graag ff xp erop zetten maar als ik de xp cd boot dan ziet ie met schijven niet meer... weten jullie het misschien, zal vast simpel wezen maar ik weet het ff niet:p

het gaat om de Acer aspire 6530

http://www.bcc.nl/shop/Laptops.Computer/product/productinfo/WI_AqA1wKgAAAAEc.v0E3JRY

thx
 
Doe eens even zoeken op dit forum.
Deze vraag is al 'tig keren voorbij gekomen.

CrashPuppy
 
Even een kijkje nemen in de BIOS. Mijn laptop kan in 2 modussen werken:
1.AHCI (Vista)
2. IDE (XP)
Anders ziet XP inderdaad de HDD niet.
 
Even een kijkje nemen in de BIOS. Mijn laptop kan in 2 modussen werken:
1.AHCI (Vista)
2. IDE (XP)
Anders ziet XP inderdaad de HDD niet.

hoe bedoel je? k heb al ff geprobeerd via xp dvd op te starten alleen kan niet formateren omdat hij nix ziet (HDD's)
 
En eerst maar eens kijken of er XP drivers beschikbaar zijn en eventueel de benodigde SATA drivers
 
hoe bedoel je? k heb al ff geprobeerd via xp dvd op te starten alleen kan niet formateren omdat hij nix ziet (HDD's)

Je kunt in de BIOS kijken of er een instelling is (zoals ik beschreef) zodat de schijf wel zichtbaar wordt in XP. Meestal is het Esc, F2 of DEL om in de BIOS te komen.
 
Dat is natuurlijk niet het enige.
TS moet op veel meer zaken letten dan alleen die BIOS instelling.
Op dit forum is er al veel over geschreven.

CrashPuppy
 
De SATA drivers heb je TIJDENS de installatie nodig, XP herkent standaard geen SATA harddisk
 
Je kunt in de BIOS kijken of er een instelling is (zoals ik beschreef) zodat de schijf wel zichtbaar wordt in XP. Meestal is het Esc, F2 of DEL om in de BIOS te komen.

de schijf word wel zichtbaar, alleen hij ziet mijn schijven niet
 
Kan ik wel uitleggen maar heeft geen zin, er zijn GEEN XP drivers voor die laptop!
 
nee lol dat zit er gwn bij, en ik werk liever met xp dan vista dus ik wilde graag xp erop zetten
 
Ik vind vista maar cool, want het eist veel meer werkgeheugen en prestaties van je computer. Maar het heeft wel een voordeel als het iets niet meer doet dan gaat het gelijk naar(als je de computer opnieuw opstart) naar veilige modus ect. en het is mooier maar jah kwa efficientie is xp beter vind ik.:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan