Vista wissen en xp installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind het vreemd dat men afraad om XP te installeren op dit forum. Je maakt toch zelf wel uit welk besturingssysteem je gebruikt!

Heb je ook geprobeerd SATA native support in de bios uit te zetten? Of een andere optie in de BIOS aangaande SATA?

Kan niet bij alle systemen maar bij sommige wel. Daarna wordt je HD direct herkend.

Anders zal je de drivers moeten slipstreamen. (google op "drivers slipstreamen")

Tot nu toe altijd gelukt om XP aan de praat te krijgen inclusief drivers! Laat je niet ontmoedigen door amateurs.
 
Ik vind het vreemd dat men afraad om XP te installeren op dit forum. Je maakt toch zelf wel uit welk besturingssysteem je gebruikt!

Heb je ook geprobeerd SATA native support in de bios uit te zetten? Of een andere optie in de BIOS aangaande SATA?

Kan niet bij alle systemen maar bij sommige wel. Daarna wordt je HD direct herkend.

Anders zal je de drivers moeten slipstreamen. (google op "drivers slipstreamen")

Tot nu toe altijd gelukt om XP aan de praat te krijgen inclusief drivers! Laat je niet ontmoedigen door amateurs.

Wha thx voor je reactie, k hoop dak er nog xp op krijg:thumb:
 
@pieter vs
Is dit een antwoord op de vraag van TS.
Nee
Dus volledig overbodig.
Off topic berichten daar houden wij niet van, let daar in het vervolg op.


@mvdheijde
Waarom stel je nu hier dat iedereen amateur is.
Het is een Helpdesk (gratis) volledig gerund door vrijwilligers.
Ja de een heeft meer verstand van het ene dan het andere.
Als TS niet door "amateurs" geholpen wil worden dan zal hij zijn probleem bij de verkoper moeten neerleggen.
 
@TS

Je heb schijnbaar zelf een site gevonden waar drivers verkrijgbaar zouden zijn voor je laptop. Of deze allemaal correct zijn laten we even in het midden.
Wanneer je in de bios even de optie AHCI naar IDE veranderd kun je met de intallatie CD van XP je laptop ermee voorzien. Hiermee is dus je vraag beantwoord hoe je XP op je laptop zet.
Voor de rest moet jezelf dan maar aanklooien i.i.g staat de besturing erop. Het tunen en verder configureren is dan jou zaak en een kwestie van de juiste XP drivers. Dit laatste zal wel geen probleem zijn gezien de site die je gevonden hebt.

CrashPuppy
 
@pieter vs
Is dit een antwoord op de vraag van TS.
Nee
Dus volledig overbodig.
Off topic berichten daar houden wij niet van, let daar in het vervolg op.


@mvdheijde
Waarom stel je nu hier dat iedereen amateur is.
Het is een Helpdesk (gratis) volledig gerund door vrijwilligers.
Ja de een heeft meer verstand van het ene dan het andere.
Als TS niet door "amateurs" geholpen wil worden dan zal hij zijn probleem bij de verkoper moeten neerleggen.


Beste,

Ik stel niet dat iedereen hier een amateur is. Echter XP niet installeren omdat het niet in een keer lukt en andere daarna ontmoedigen het te doen vind ik wel amateuristisch. Ik vind dat men hier beter geholpen moet kunnen worden dan bij de verkoper (want dat zijn vaak pas echte amateurs) en dat iedereen die het wil XP zou moeten kunnen installeren zonder ontmoedigd te worden op een forum.
Groet,
Michael
 
Beste,

Ik stel niet dat iedereen hier een amateur is. Echter XP niet installeren omdat het niet in een keer lukt en andere daarna ontmoedigen het te doen vind ik wel amateuristisch. Ik vind dat men hier beter geholpen moet kunnen worden dan bij de verkoper (want dat zijn vaak pas echte amateurs) en dat iedereen die het wil XP zou moeten kunnen installeren zonder ontmoedigd te worden op een forum.
Groet,
Michael

Mooie gedachte, maar helaas ligt het probleem om van besturing te wisselen iets genuanceerder. Producenten gaan namelijk geen dure programmeurs inhuren om nog XP drivers te schrijven voor hun electronica. Sommige doen dat wel en andere weer niet.
Ik denk dat dit iets te maken heeft met marketing of zo. Je zou dus zelf moeten kijken bij de aanschaf van een PC of downgraden tot de mogelijkheden behoort en dit dus niet als vanzelfsprekend moeten aannemen.

CrashPuppy
 
Beste Puppie

Ik stel niet dat iedereen hier een amateur is. Ik vind dat men hier beter geholpen moet kunnen worden dan bij de verkoper (want dat zijn vaak pas echte amateurs)
Groet,
Michael

Michael,
Als jij dat vindt dan is dat mooi.
Maar lees de huisregels nog eens.....
Daarin staat iets over beledigen in...door hier iemand voor amateur uit te maken botst dat met de regels.....
Laat iedereen in zijn waarde
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan