• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

barcode

Status
Niet open voor verdere reacties.

visionman

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2008
hoi

tijdje geleden dat ik er was dus eerst en vooral de beste wensen aan iedereen
nu m'n vraagje
ik heb een lijst met ean13 codes nu had ik graag in de andere kolom
of eventueel op een ander blad de barcodes gehad is dit mogelijk ,?
of

ik heb in kolom a de nummering en in kolom b de artikelnaam , kan ik op de één of andere mannier
in kolom c een barcode genereren ? ik googlde maar zie door het bos de bomen niet meer , meestal is het stuk voor stuk aanmaken
maar ik heb zo 4000 artikels ,.. hmmm

groeten en alvast dank

tony

Laatst bewerkt:
Hi visionman,

Hang je bestandje er eens bij, dat werkt en praat wat makkelijker.

Gr,

Joske

Beste visionman ;)

Kijk eens naar de volgende site

Misschien helpt dit U.

groetjes danny. :thumb:

hoi danny147

bedankt voor de tip dit is er béén die ik nog niet kende
ga ik eens uitproberen , ik heb honderden proggies gevonden i.v.m. barcodes ofwel schandalig duur ofwel werkelijk , omslachtig en niet praktisch en
ben zowat alle hoop verloren , maar dit geeft weer wat hoop

gr

tony v

Beste visionman ;)

Heb gewoon in google het volgende getypt BARCODES IN EXCEL en je krijgt er tientallen sites.

Je zie dat GOOGLE nuttig kan zijn hé ?
Anders neem gerust je tijd en googled eens wat.

Groetjes Danny :thumb:

thanks danny147

ja google is goed heb ik ook al gedaan , maar google lijkt te goed , whaaaa
ik heb er tientallen geprobeerd en bekeken , beetje afhankelijk hoe je het intypt ook

nog eens dank, ga eerst even je tip uitproberen

gr
tony

Het makelijkste wat je kunt doen is de barcode als lettertype zien. Je kunt barcode fonts downloaden en deze bij je lettertypen in windows zetten. Ik gebruik het zo ook en werkt het makkelijkst en betrouwbaar. Code39 werkt trouwens makkelijker, we hebben ze allemaal getest.

Visionman, Als ik zo je initiele vraag lees, snap IK ff niet wat je nu al hebt. Je schrijft namelijk dat je 'een lijst met EAN-13 codes hebt' maar ook dat je 'een tabel hebt met artikelnummers en hun omschrijving'.
Bij de 1e optie (zou dus een reeds berekende moeten zijn!) hoef je alleen maar het font aan te schaffen (+/- € 100 voor volledig zakelijk gebruik). Vervolgens geef je de codes in je sheet het EAN-13 font mee.
Bij de 2e optie moet je óók nog het programma hebben dat de zéér ingewikkelde berekening maakt om een goede EAN-13 code te krijgen. (meestal krijg je iets dergelijks bij het font meegeleverd).

Op welke status zit jij nu? (1 of 2)

Groet, Leo

P.s. Hou er rekening mee dat als je een font echt zakelijk gaat gebruiken, dat je hiervoor ook echt moet betalen! De grote barcode fonts zijn niet gratis of zonder licentie te gebruiken!
P.s.s. Dit vind ik persoonlijk een héle goede (engelstalige) site met veel uitleg, prima fonts en goede service

Laatst bewerkt:
Bij de 1e optie (zou dus een reeds berekende moeten zijn!) hoef je alleen maar het font aan te schaffen (+/- € 100 voor volledig zakelijk gebruik). Vervolgens geef je de codes in je sheet het EAN-13 font mee.
Bij de 2e optie moet je óók nog het programma hebben dat de zéér ingewikkelde berekening maakt om een goede EAN-13 code te krijgen. (meestal krijg je iets dergelijks bij het font meegeleverd).

P.s. Hou er rekening mee dat als je een font echt zakelijk gaat gebruiken, dat je hiervoor ook echt moet betalen! De grote barcode fonts zijn niet gratis of zonder licentie te gebruiken!
P.s.s. Dit vind ik persoonlijk een héle goede (engelstalige) site met veel uitleg, prima fonts en goede service

Hi Leo,

Op de site die ik voorstelde (+/- 5 posts eerder) kan je verschillende gratis fonts krijgen ?
De barcode EAN-13 die ik gebruik is perfect leesbaar met mijn scanner. :thumb:
Wat is daarmee mis ? :o

Joske

Er zijn zat sites te vinden waar je gratis barcode fonts kunt downloaden. EAN code is prima, maar niet elke scanner kan deze aan en code 39 wel. Ook ging het nog wel eens moeilijk met het inlezen van bepaalde karakters in exel

Er zijn zat sites te vinden waar je gratis barcode fonts kunt downloaden. EAN code is prima, maar niet elke scanner kan deze aan en code 39 wel. Ook ging het nog wel eens moeilijk met het inlezen van bepaalde karakters in exel

Ook Code39.ttf is te downloaden van deze site :thumb:

Zat sites lijkt mij toch lichtjes overdreven, ik heb toch indertijd flink moeten rondzoeken !

@Joske2000, Je hebt gelijk met de door jou opgegeven site! Jaren geleden ben ik me gaan verdiepen in barcodes. Ik had toen zakelijk het MSI Plessey font nodig met de berekening die nodig is om een juiste (voor een scanner) leesbare code te maken. Een van de dingen die ik toen leerde was dat diverse fonts niet zomaar verkrijgbaar zijn en zeker als je ze zakelijk gaat gebruiken kan dit problemen geven. En als je een gratis font vond, was deze òf tijdelijk te gebruiken òf er zat een fout character in de string waardoor de boel waardeloos was.
Ik werk voor een multinational en kon het me derhalve niet veroorloven om een 'illegaal' font te gebruiken. En och... wat is nou pak 'm beet 100 euro voor een bedrijf? Voor de hoeveelheid keren dat je het font gaat gebruiken is dat helemaal niets!

Maar goed, ik kan niet anders zeggen dan dat ik je URL wel heb opgeslagen in m'n favorites. :D

Groet, Leo

P.s. Blijft toch mijn vraag nog aan visionman openstaan met wat hij nou precies bedoelt... (zie enkele posts terug)

Laatst bewerkt:
@Joske2000, Je hebt gelijk met de door jou opgegeven site! Jaren geleden ben ik me gaan verdiepen in barcodes. Ik had toen zakelijk het MSI Plessey font nodig met de berekening die nodig is om een juiste (voor een scanner) leesbare code te maken. Een van de dingen die ik toen leerde was dat diverse fonts niet zomaar verkrijgbaar zijn en zeker als je ze zakelijk gaat gebruiken kan dit problemen geven. En als je een gratis font vond, was deze òf tijdelijk te gebruiken òf er zat een fout character in de string waardoor de boel waardeloos was.
Ik werk voor een multinational en kon het me derhalve niet veroorloven om een 'illegaal' font te gebruiken. En och... wat is nou pak 'm beet 100 euro voor een bedrijf? Voor de hoeveelheid keren dat je het font gaat gebruiken is dat helemaal niets!

Maar goed, ik kan niet anders zeggen dan dat ik je URL wel heb opgeslagen in m'n favorites. :D

Groet, Leo

P.s. Blijft toch mijn vraag nog aan visionman openstaan met wat hij nou precies bedoelt... (zie enkele posts terug)

Misschien kun je hier iets mee?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan