willekeurige splashscreen kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Helogat

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Ik heb voor mijn webbrowser een aantal verschillende foto's gemaakt die ik als splashscreen wil gebruiken. Ik heb de forms al gemaakt maar nu heb ik een andere vraag. Ik heb nu meerdere forms (splash1.vb, splash2.vb enz.) Hoe kan ik instellen dat het programma iedere keer een andere van de splashscreens kiest. (het zijn er in totaal 15)

En dan heb ik nog een andere vraag voor een ander programma: is het mogelijk meerdere splashscreens achter elkaar te zetten

Hey,

Hoe verschillend zijn je splash screens? Als het enkel een andere afbeelding, afmetingen en text is kan je wss de form better met code maken ipv er 15 verschillende in je app te hebben :)

Als je het trouwens met 1 file doet kan je in die file random de inhoud laten genereren, en is je probleem opgelost. Heb geen idee hoe je het random kan doen als je die spash screen als startup object instelt, maar je kan wel gwn via je code je eerste form hiden en dan die splash screen totnen voor een bepaalde tijd. Op die manier kan je er ook makkelijk meerdere tonen ;)

optie van bn2vs lijkt me wel de makkelijkste oplossing. in plaats van 15 verschillende splashscreens :|

Hey,

Hoe verschillend zijn je splash screens? Als het enkel een andere afbeelding, afmetingen en text is kan je wss de form better met code maken ipv er 15 verschillende in je app te hebben :)

Als je het trouwens met 1 file doet kan je in die file random de inhoud laten genereren, en is je probleem opgelost. Heb geen idee hoe je het random kan doen als je die spash screen als startup object instelt, maar je kan wel gwn via je code je eerste form hiden en dan die splash screen totnen voor een bepaalde tijd. Op die manier kan je er ook makkelijk meerdere tonen ;)

Het enige verschil is de achtergrondafbeelding. (dat is ook het enige waar de splashscreen uit bestaat.

Het is wel zo dat die willekeurige splashscreen voor een ander programma is als die met meerdere splashscreens

Laatst bewerkt:
Code:
        Dim random As New Random

Dim filenamen() As String = {"pipo.jpg", "******.jpg", "lampen.jpg", "drama.jpg", "telefoon.jpg", "kopjekoffie.jpg", "radio.jpg", "polood.jpg"}

Me.BackgroundImage = Bitmap.FromFile(filenamen(random.Next(0, filenamen.Length)))

zoiets wordt het dan in je form_load in je splashscreen, of laden vanuit je resources natuurlijk..

Met VB 2008 Express, maar ik heb gelezen dat de codes gelijk zijn.

Code:
        Dim random As New Random

Dim filenamen() As String = {"pipo.jpg", "******.jpg", "lampen.jpg", "drama.jpg", "telefoon.jpg", "kopjekoffie.jpg", "radio.jpg", "polood.jpg"}

Me.BackgroundImage = Bitmap.FromFile(filenamen(random.Next(0, filenamen.Length)))

zoiets wordt het dan in je form_load in je splashscreen, of laden vanuit je resources natuurlijk..

Code:
        Dim random As New Random

Moet ik die afbeeldingen dan met "add existing item" aan het project toevoegen of niet?

of laden vanuit je resources natuurlijk.
Maar dat zijn toch de SQL-databases voor wachtwoorden

EDIT: na wat meer ervaring met vb.net te hebben ben ik erachter gekomen dat het de bestanden zijn die het programma gebruikt

Laatst bewerkt:
Hey,

Je hebt hier in gen geval een database voor nodig :eek:

Denk dat je je afbeeldingen best gewoon bij je project resources zet, dat is het makkelijkste :)

Je maakt een imagelist en vult het met de foto's en in de Me_Load maak je een random nummer tussen de 0 en de ImageList1.Count - 1:
Code:
Me.BackGroundImage = ImageList1(rndint)
Kan best zijn dat dit niet werkt, maar zo liet ik een willekeurige string weergeven uit een array.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan