krijg geen draadloze verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

daztone

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2009
Heb een laptop gekocht en probeer die aan te sluiten op mijn draadloze internet, en dat lukt dus niet.

Laptop heeft wifi (ingeschakeld) en de router is van Zyxel (P-2602HW-D1A)
Mijn vaste pc is er ook op aan gesloten via een kabel, werkt prima. Maar krijg het niet voor elkaar om met de laptop het draadloze signaal binnen te halen. Wat moet ik doen?

Het kan aan een aantal punten liggen:

-Je bent te ver weg van je router, hierdoor komt de SSID niet in het lijste je staan.
-Sommige routers verbergen zelfs de SSID (naam) waardoor je deze zelf nog moet doorgeven voordat je kan verbinden.
-Het kan zijn dat hij beveiligd is met WEP/WAP of iets dergelijks, je moet dan de goede code invoeren.
-Het kan zijn dat in de router de draadloze functie is uitgeschakeld of bijv. alleen via B kan verbinden en niet via G en N.

Oftewel, veel mogelijkheden...

Zal dus handig zijn of je ons kan vertellen:

-Hoever je van de drouter zit met de laptop (ga anders eens in de zelfde ruimte zitten op paar meter afstand).

-en of je uberhaupt je netwerk vermeld ziet staan.

nog een antwoord op die van daztone. Het kan zijn dat er apparaten op de zelfde frequentie zitten als de computer zoals: telefoon, magnetron enzo. Dat kan de internet verbinding storen

Laatst bewerkt:
Het kan aan een aantal punten liggen:

-Je bent te ver weg van je router, hierdoor komt de SSID niet in het lijste je staan.
-Sommige routers verbergen zelfs de SSID (naam) waardoor je deze zelf nog moet doorgeven voordat je kan verbinden.
-Het kan zijn dat hij beveiligd is met WEP/WAP of iets dergelijks, je moet dan de goede code invoeren.
-Het kan zijn dat in de router de draadloze functie is uitgeschakeld of bijv. alleen via B kan verbinden en niet via G en N.

Oftewel, veel mogelijkheden...

Zal dus handig zijn of je ons kan vertellen:

-Hoever je van de drouter zit met de laptop (ga anders eens in de zelfde ruimte zitten op paar meter afstand).

-en of je uberhaupt je netwerk vermeld ziet staan.

Bedankt alvast voor jullie snelle reactie, hopelijk komt de oplossing snel.

Ik heb de laptop naast mijn router/modem staan, en zie mijn netwerk niet vermeld staan.
Ik heb de router al gereset, maar krijg hem nog niet te zien in de lijst.
- Als mijn router gereset is, hoe en waar stel ik dan opnieuw mijn gegevens en wachtwoord invoeren?
- Nu mijn router is gereset is ie dan onbeveiligd?

Alvast bedankt!

ik denk dat ie dan inderdaad niet beveiligd is:confused: en kijk effe of je het internet wel met een andere computer kan vinden dan ben je al een stuk verder, en kan je computer wel echt internet vinden(ziet hij ook andere internet verbindingen of gewoon helemaal niks)

Laatst bewerkt:
bedankt allebei voor jullie meedenken.
mijn buurman kwam langs en heeft het opgelost, via de site van mijn provider gezocht naar de code van de router, en zo weer naar de site van zyxel om een SSID aan te amken een een password, alles werkt nu weer.

Bedankt

Henx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan