Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Beste Hdek te H ,
Ik zie lege celle in de door opgegeven E6 ; F6 ; D6 ; C6 en je vraag komt niet overeen met wat je waarschijnlijk wil , help de mensen eens beter opweg , om voor jou een oplossing te zoeken .
Ik weet juist niet wat ik moet invullen in die cellen
Henri
Had je er een voorbeeld bij gedaan?
of is het niet duidelijk wat ik bedoel?
Beste Daniël,
Sorry maar daar kom ik ook niet uit!
Ik heb nogmaals een voorbeeld toegevoegd
Wil je er a.u.b. naar kijken?
vr.gr. Henri
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Not Intersect(Target, Range("D4:E4")) Is Nothing Then
Range("B4").Value = Date
Range("C4").Value = Application.UserName
End If
End Sub
Ron , ik was aan het meevolgen heb je code ingevoerd :thumb: in eerste instantie kreeg ik niksik had nl. de cellen B4 en C4 niet leeg gemaakt .
Dat zou ook niet hoeven, tenzij je Jan heet.
Dan zie je namelijk geen verschil met de oorspronkelijke tekst.
Met vriendelijke groet,
Roncancio
Ron en Daniël,
bedankt voor jullie inzet :thumb:
Het Werkt!
Vriendelijke groet,
Henri
Zodra er een wijziging plaatsvindt in de cellen D4 of E4, wordt de datum en de naam van de gebruiker aangepast.
Deze code zet je in de Visual Basic Editor van het werkblad.Code:Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Not Intersect(Target, Range("D4:E4")) Is Nothing Then Range("B4").Value = Date Range("C4").Value = Application.UserName End If End Sub
In de link waarnaar gerefereerd werd, wordt een lijst bijgehouden van degenen die het bestand hebben geopend.
Met bovenstaande code wordt namelijk uitsluitend de laatste wijziging verwerkt en de voorafgaande overschreven.
Ik heb toch nog een vraag:
Nu heb ik een lijst van 300 cellen onder elkaar
Ik kan de cel "B4" en de cel "C4"niet naar beneden door kopieren
Wat moet ik daaraan doen?
Zie attachment
Vriendelijke groet,
Henri
Met vriendelijke groet,
Roncancio
If Target.Column = 4 Or Target.Column = 5 Then
Range("B" & Target.Row).Value = Date
Range("C" & Target.Row).Value = Application.UserName
End If
End Sub
Ik heb de code aangepast.
Als er in de D of E-kolom iets wordt gewijzigd dan wordt de datum en gebruiker op dezelfde regel in de B en C-kolom geplaatst.
Dus wijzigt het aantal in cel D27 dan wordt de datum in B27 geplaatst en de gebruiker in C27.
Code:Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Column = 4 Or Target.Column = 5 Then Range("B" & Target.Row).Value = Date Range("C" & Target.Row).Value = Application.UserName End If End Sub
Met vriendelijke groet,
Roncancio
If Target.Column = 7Or Target.Column = 8 Then
Range("E" & Target.Row).Value = Date
Range("F" & Target.Row).Value = Application.UserName
End If
End Sub
If Chr(64 + Target.Column) = "G" Or Chr(64 + Target.Column) = "H" Then
Range("E" & Target.Row).Value = Date
Range("F" & Target.Row).Value = Application.UserName
End If
End Sub
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.