windows 2003 server automatisch aan en uit zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben derks

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
hallo.

heb hier een HP Proliant ML 330 met windows server 2003 standard.

ik wil deze server automatisch aan en uit laten schakelen. weet iemand hier een programma voor?

groeten ruben derks.

eerste vraag waarom zou je dat willen.
start de server automatisch op als je de spanning er weer op zet.
Je hebt het dus niet beveiligd met een wachtwoord....
dan zou je de taakplanner kunnen gebruiken?
alleen het aanzetten dat wordt moeilijker.
je zou een remote netwerkkaart kunnen gebruiken.
http://www.supermicro.nl/products/accessories/addon/SIM.cfm

ik wil dat doen, omdat ik van de oudelui hier in huis de server niet 24/7 mag laten draaien. als ik m dan zelf aan en uit moet zetten vergeet ik dat meestal en staat i niet aan als k m nodig heb.

zal eens naar zo'n kaart informeren.

groeten ruben derks.

met zo.n kaart kun je de server vanaf elke internet adres aan of uitzetten.
dus je zet deze voor het slapen gaan uit...je komt op school en denkt...hee ik heb iets nodig van mijn server.
Maar o jee deze staat nog uit...geen probleem deze remote kaart kan dan de server weer aanzetten.

uitzetten kan natuurlijk met een scriptje zoiets als

shutdown /s /f /t 0

en dan met AT automatisch inlaten stellen.. of geplandetaken iod.

in sommige biossen kan je in de powermanegement een systeem automatisch oplaten starten om een bepaalde tijd. anders in de bios functie zoeken dat als er stroom op staat dat hij opmoet starten en dan iets met een tijdklok ofzo..

kan inderdaad ook via WOL (wake on lan) maar dan moet er een andere pc het commando geven en volgens mij was nou net de bedoeling dat alle computers uitstonden?

gr R.

kan inderdaad ook via WOL (wake on lan) maar dan moet er een andere pc het commando geven en volgens mij was nou net de bedoeling dat alle computers uitstonden?
Je kan een server mbv WOL ook via het internet aanzetten. ( port UDP 9 op router wel geforward zijn) .
Dus er hoeft geen computer in het netwerk aantestaan. Er zijn websites die een wakeup ping kunnen sturen(http://www.dslreports.com/wakeup) dan heb je helemaal geen tooltje nodig

hallo

dank voor de reacties. als ik weer naar school/werk moet ga ik dit uit proberen.

groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan