mijn moederboard heeft een onboard grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

miron2

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
hey allemaal

maar ik vraag me af waarom dkie onboard graphic card een aansluiting naar buiten heeft, zo een donker violet poort naar buiten

backpanelaf7.jpg

thx :thumb:

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Dat is geen aansluiting voor een monitor, maar een LPT poort. Met andere woorden een printer aansluiting.

dat is zoals crash zei, een printer aansluiting,
dit word meestal al niet meer gebruikt. de meeste printers lopen tegenwoordig via de USB aansluiting,
maar deze aansluiting is voor wat oudere printers :)

Welkom op Helpmij.:)

Dat is geen aansluiting voor een monitor, maar een LPT poort. Met andere woorden een printer aansluiting.

dank je wel
maar waarom is het geplakt op mijn oboard grafische kaart??

misschien vergis ik me en weet ni meer wat onboard Grafische kaart is.

mvg,

Volgens mij heb je geen onboard kaart, anders had je nog een beeldscherm aansluiting gehad...

als die pc bovenaan an jou is, dan heb je toch 2 grafische kaarten ingebouwd ?

dit is mijn toetsenbord:
backpanelwc3.jpg

en mijn vraag gaat over 1

maar waar is dan mij grafische kaart?

mijn north bridge(2) heeft een dekking(4) maar south bridge (3) niets, wat dan als ik zware aparaten ga gebruiken (I/O) ??

is deze toestenboard ontwikkeld om alleen maar met traditionele I/O apparaten te werken of is er een andere reden hiervoor?

groetjes,

ja praat heel vaag nu,

zoals wij al zeiden

1 = Printer poort

GEEN MONITOR

Zijn die foto's uberhaubt wel van je eigen pc?

De foto van de kast laat duidelijk 2 videokaarten zien met elk twee beeldscherm aansluitingen, totaal vier dus. En GEEN onboard.

Twee, dit is een foto van een moederbord, niet een toetsenbord. De grafiche kaart/en gaan in de witte balken en ook hier zie ik geen onboard...

ja praat heel vaag nu,

zoals wij al zeiden

1 = Printer poort

GEEN MONITOR

ja ja maar waarom moet dat printer poort zijn? waarom ni andere apparaten ? en waarom niet beeldscherm of monitor met een adapter waarin de connector van scherm ingaat en deze adapter op zijn buurt in deze poort (nummer 1) ??

deze poort is ook ontwikkeld om met VGA te communiceren of heb ik het hier volledig verkeerd?

dank je
groetjes,

Ja, je hebt het verkeerd, lees alles nog eens rustig na. Je antwoord is al meerdere malen gegeven.

Zijn die foto's uberhaubt wel van je eigen pc?

De foto van de kast laat duidelijk 2 videokaarten zien met elk twee beeldscherm aansluitingen, totaal vier dus. En GEEN onboard.

Twee, dit is een foto van een moederbord, niet een toetsenbord. De grafiche kaart/en gaan in de witte balken en ook hier zie ik geen onboard...

foto van pc is niet mijn pc hoor !!

alles wa ik zelf heb is wat ik in die foto heb omcirkeld

dat parallelle poort bedoel ik

maar moederbord van mij ja

Ok, dus als ik het goed begrijp lopen wij uitleg te geven over iets dat niet hetzelfde is als dat van jou...

Dus als het niet jou pc is, hoe moeten wij dan uit die foto's afleiden of jij al dan niet een onboard grafische kaart hebt...

Misschien is het slim om je vraag nog eens goed en duidelijk te formuleren.

Volgens mij heb je geen onboard kaart, anders had je nog een beeldscherm aansluiting gehad...

als ik geen onboard kaart heb dan krijg ik helemaal NIKS op mijn scherm te zien

ik heb zeker geen grafische kaart

mijn AGP of PCI express is gewoon leeg

neem een kijke op mijn moederbord en je ziet wat ik bedoel

dank u

groetjes,

Laatst bewerkt:
Nogmaals, wat is nou precies je vraag? Het word steeds onduidelijker, de pc die jij laat zien heeft 2 videokaarten, maar geen onboard!

Het moederboard dat jij laat zien heeft ook geen onboard.

Misschien handig om eens foto's te plaatsen van jou eigen kast en inhoudt...

En sorry, maar ik heb geen idee wat jij met de foto van het moederboard probeert te laten zien.

Ok, dus als ik het goed begrijp lopen wij uitleg te geven over iets dat niet hetzelfde is als dat van jou...

Dus als het niet jou pc is, hoe moeten wij dan uit die foto's afleiden of jij al dan niet een onboard grafische kaart hebt...

Misschien is het slim om je vraag nog eens goed en duidelijk te formuleren.

het is inderdaad slim om mijn vraag goed en duidelijk te formuleren

je hebt gelijk

de pc is ni van mij, moederbord wel

ik dacht eerst dat die parallele poort gelijk is aan display poort (blauw) aansluiting voor monitor, vandaar dacht ik dat die twee comuniceren en werken met VGA.

als die poort voor printer en dergelijk is, waarom heb ik dan nog een seriele poort (of com poort) op mijn moederbord?

de vraag 2

waar is mijn apparaat voor de graphics ?

backpanelwc3.jpg

Apparaat voor Graphics, uitgaande van deze foto, is er NIET. Geen blauwe poort of poort zoals op de foto van de kast, die van de videokaarten.

Die roze is inderdaad voor de printer.

Maar op de vraag waarom je er dan nog een hebt, kan ik geen antwoord geven. Die poort zie ik ook niet zitten.

Apparaat voor Graphics, uitgaande van deze foto, is er NIET. Geen blauwe poort of poort zoals op de foto van de kast, die van de videokaarten.

Die roze is inderdaad voor de printer.

Maar op de vraag waarom je er dan nog een hebt, kan ik geen antwoord geven. Die poort zie ik ook niet zitten.

jawel die blauwe poort (1) staat onder die parallele poort

seriele poort heb ik ook (2)

hier mijn moederbord van andere kant te bekijken:

backpanelrr9.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan