mijn pc doet NIKS meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

david123123

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2009
Ik heb een dimension 5150 van Dell. Deze heb ik nu sinds 23-5-2006
Toen ik mijn pc aan probeerde te zetten kwam er alleen een kort oranje lampje ( lampje is normaal aan als ie aan staat).
Toen heb ik alle stekkers eruit gehaald voor een uurtje en heb de stroom toevoer er weer in gedaan en nu knippert dat oranje lampje.

Weet iemand wat er mis is? en zo ja wat kan ik eraan doen.

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft :shocked:

Laatst bewerkt:
als ik zo vrij mag zijn: van de duidelijkheid ben je volgens mij niet....

Welke stekkers heb je eruit gedaan? Alle stekkers aan de achterkant?
Wanneer je de pc nog gebruikt? Geen problemen?
Hoor je iets als je de computer aan probeert te zetten?
Gaan binnen de computer nog fans (ventilators) draaien?
Zie je op je moederbord een lampje branden?

Knipperend oranje power-lampje...dat is 9 van de 10 keer een kapotte voeding.

Als het lampje van de harddisk brandt, dan is er een onderdeel op de moederbord defect. (Dan kun je via de diagnostic-leds opzoeken wat er aan de hand is.)

Op de dell-support site staat een probleem-wizard, die je stap-voor-stap naar een mogelijk oplossing leidt. ( http://support.dell.com ) Je kunt daar ook bekijken of de pc nog onder garantie valt...

Knipperend oranje power-lampje...dat is 9 van de 10 keer een kapotte voeding.

Als het lampje van de harddisk brandt, dan is er een onderdeel op de moederbord defect. (Dan kun je via de diagnostic-leds opzoeken wat er aan de hand is.)

Op de dell-support site staat een probleem-wizard, die je stap-voor-stap naar een mogelijk oplossing leidt. ( http://support.dell.com ) Je kunt daar ook bekijken of de pc nog onder garantie valt...

okay kzal effe in huis zoeke naar andere voeding

edit: met andere voeding gebeurt t zelfde, betekent dit moederbord kapot? :shocked:

ow en geen garantie btw al gekeke >.<

Laatst bewerkt:
als ik zo vrij mag zijn: van de duidelijkheid ben je volgens mij niet....

Welke stekkers heb je eruit gedaan? Alle stekkers aan de achterkant?
Wanneer je de pc nog gebruikt? Geen problemen?
Hoor je iets als je de computer aan probeert te zetten?
Gaan binnen de computer nog fans (ventilators) draaien?
Zie je op je moederbord een lampje branden?

1. ja alles
2. kan niet gebruike
3. nee niks
4. nee niet dat te hore is zelfs niet met me oor tege de kast aan/
5. ja 1 groen lampje, moederbord kapot?:shocked:

dat betekent dat het moederbord stroom krijgt.
Hoor je geen beepjes??

ik hoor geen beeps en ik zie geen lampjes :s

edit: ik heb alles uit het moederbord gehaald en toen proberen aan tezetten en hetzelfde gebeuren, dan is het moederbord wss kapot of niet?

Laatst bewerkt:
betekent een groen lampje dat het moederbord kapot is?

nee dan is het moederbord gewoon okee,

maar als jij met een andere voeding hebt gekeken en geen verschil dan is er idd iets anders aan de hand.

ik heb het ook al met voeding van andere comp geprobeerd he, of bedoel je met voeding, de stroomtoevoer in de pc?

Met "de voeding" bedoel ik in ieder geval dat grote blok ijzer in je kast, waar je de 220Volt kabel in stopt, en die aan de andere kant in de pc al die leuk gekleurde draadjes naar je diskdrives, moerderbord, cd/dvd-speler/-bander heeft... Om je voeding te vervangen zul je je pc open moeten halen.

Met "de voeding" bedoel ik in ieder geval dat grote blok ijzer in je kast, waar je de 220Volt kabel in stopt, en die aan de andere kant in de pc al die leuk gekleurde draadjes naar je diskdrives, moerderbord, cd/dvd-speler/-bander heeft... Om je voeding te vervangen zul je je pc open moeten halen.

ja okay maar ik ga niet voeding van 80 euro kopen voordat ik zeker weet dat het daar aan ligt is er een manier om dit te testen?

of naar een winkel gaan die even een voeding aan wil sluiten.
Of een vriend/buur/familielid zoeken.

Er is vast wel iemand met een voeding die goed genoeg is.

Voeding is het eerste idee dat ik heb.
Aan-knop van de pc kan ook gammel zijn (maar dat is niet waarschijnlijk)

Een voeding mag trouwens wel langer mee gaan dan 2,5 jaar. Dus is het vermoedelijk wel garantie.
Dell mag wel je een deel van de kosten laten betalen, aangezien een nieuwe voeding de levensduur van de computer verlengt.
(bron: consuwijzer.nl)

Maar eerst moet je zeker weten dat het de voeding is.

Laatst bewerkt:
of naar een winkel gaan die even een voeding aan wil sluiten.
Of een vriend/buur/familielid zoeken.

Er is vast wel iemand met een voeding die goed genoeg is.

Voeding is het eerste idee dat ik heb.
Aan-knop van de pc kan ook gammel zijn (maar dat is niet waarschijnlijk)

Een voeding mag trouwens wel langer mee gaan dan 2,5 jaar. Dus is het vermoedelijk wel garantie.
Dell mag wel je een deel van de kosten laten betalen, aangezien een nieuwe voeding de levensduur van de computer verlengt.
(bron: consuwijzer.nl)

Maar eerst moet je zeker weten dat het de voeding is.
okay ik ga ergens wel een ongebruikte voeding zoeken :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan