Ik heb een groot probleem met mijn samsung HD103UJ 1TB want hij geeft nog maar 137MB aan.Heeft wel 4 maanden goed gewerkt!!
Ik heb allerlei tooltjes geprobeerd om dit op te lossen maar ik ben ten einde raad.
Ik ben oa met Testdisk bezig geweest en die ziet inderdaad dat de disk één TB is maar adviseerd om de de jumpers settings te bekijken of de schijf op LBA te zetten, daar kom ik dus ook niet verder mee...
Ik denk dat hier het probleem zit, bij mijn disk zie ik staan
Cylinders = 17766, Heads = 240 Sectoren = 63 en dat hoort volgens mij :
Cylinders = 16643, Heads = 255 te zijn.
In mijn Bios (Gigabyte GA-MA78GM 6 mnd oud) kan ik dit niet aanpassen!!
Ik heb in bios niet de keuze op de disk op LBA te zetten, ik kan kiezen uit auto en large.
Tevens twijfel ik aan onderstaande opties in mijn Bios of dat goed staat te weten:
On Chip channel >>Enable
On Chip Controller >> Enable
On Chip Type >> Native IDE
Er staat inmiddels geen belangrijke data meer op de schijf.Nu zit er nog wel garantie op maar dan moet het weer opgestuurd worden en kan ik ook niks meer, ik los het liever zelf op als dat mogenlijk is.
Heeft iemand een idee hoe ik de Cylinders en Heads anders kan instellen of zit ik op een verkeerd spoor?
Ik heb allerlei tooltjes geprobeerd om dit op te lossen maar ik ben ten einde raad.
Ik ben oa met Testdisk bezig geweest en die ziet inderdaad dat de disk één TB is maar adviseerd om de de jumpers settings te bekijken of de schijf op LBA te zetten, daar kom ik dus ook niet verder mee...
Ik denk dat hier het probleem zit, bij mijn disk zie ik staan
Cylinders = 17766, Heads = 240 Sectoren = 63 en dat hoort volgens mij :
Cylinders = 16643, Heads = 255 te zijn.
In mijn Bios (Gigabyte GA-MA78GM 6 mnd oud) kan ik dit niet aanpassen!!
Ik heb in bios niet de keuze op de disk op LBA te zetten, ik kan kiezen uit auto en large.
Tevens twijfel ik aan onderstaande opties in mijn Bios of dat goed staat te weten:
On Chip channel >>Enable
On Chip Controller >> Enable
On Chip Type >> Native IDE
Er staat inmiddels geen belangrijke data meer op de schijf.Nu zit er nog wel garantie op maar dan moet het weer opgestuurd worden en kan ik ook niks meer, ik los het liever zelf op als dat mogenlijk is.
Heeft iemand een idee hoe ik de Cylinders en Heads anders kan instellen of zit ik op een verkeerd spoor?