S-ata schijf wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

roello

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Hey allemaal,

Ik heb pas voor mijn vader een nieuwe harde schijf gekocht.
-
Iets groter en een andere aansluiting, de oude schijf was een maxtor diamondmax plus 9 / 80gb ata / 133 hdd.
-
Nu heb ik een maxtor diamond plus 10.. deze heeft ook een sata aansluiting ipv een IDE.

Ik heb in de winkel een sata data kabel gekocht en een molex naar sata ( voor de voeding )
Het volgende is het geval, ik heb de HDD goed aan gesloten, de windows CD in de dvdrom gedaan en de pc opnieuw gestart.
Nu start hij op TOT >>> ik enter moet gaan drukken,,,...hierna geeft hij aan dat de HDD niet wordt herkend en ik op F6 moet drukken... hier komt het floppy verhaal.. ( er moeten dus ergens drivers zijn voor die HDD ) maar deze heb ik dus niet in mijj bezit, en deze zouden op een floppy moeten passen waardoor windows of mijn moederboard deze schijf herkend.
Moederboard is een asus P4P800s.
In de bios word de schijf wel gezien, maar hij blijft vragen om de floppy..

Nu ben ik al zeker 3 dagen aan het zoeken en de drivers hiervan zijn niet te vinden ??

Kan iemand mij hiermee helpen.

Groet,
Roel

Laatst bewerkt:
Je hebt mogelijk niet goed gezocht? Klik Ik heb XP als OS geslecteerd, staat er een ander OS op de machine dan is deze link niet van toepassing.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb deze driver gevonden op de maxtor site!
Ik zou zeggen probeer hem eens.

Maar probeer eerst die van pasja maar..

Laatst bewerkt:
Oeps:o

Ik zag ook net dat het om een pci adaper card driver ging. sorry domme leesfout..
:rolleyes:

:o hmm ik zie net dat ik geen floppy's in huis heb..

Pasja ik heb die van jou geprobeerd, en ik kan een aantal topic's kiezen, er staat dan idd een p4p800 naar sata op.. deze kan ik niet gebruiken. ik snap er ook niets van kan alleen maar lezen en niets downen..
-
@chico79 ik heb jouw link geprobeerd en heb idd wat drivers gevonden. Ik weet alleen niet of dit de juiste zijn... ik kan pas woensdag ff die floppy's gaan halen.. en dan de grote test uitvoeren.. ;)

Ik baal van die floppy.. maar ik kom er zeker nog even op terug.

alvast bedankt voor de genomen moeite ;)

Roel & vader natuurlijk..

Je moet de info van Asus ook goed lezen. Die drivers staan op de CD die bij de pc is meegeleverd. Heb je geen CD meer, dan download je van de downloads de chipsetdrivers.

Ook is het soms mogelijk om in de bios de sata te configureren als IDE, je hebt dan geen extra drivers nodig

@pasja,

Mijn vrouw heeft de doos met drivers ( volgens mij ) weggegooit.. al zeg ze zelf van niet,.. dus die moet dan even downloaden.. en dan even verder kijken..

-
@MBloemendal, het rare hiervan is dat op de pc van mijn moeder die dus wel staan..hier kan ik kiezen.. ook de sata staat hierbij.. alleen die pc van mijn vader staat alleen maar de master en slave keuzes en verder niets.

gr,
Roel

Download de chipsetdrivers van het mobo en ik vermoed dat het allemaal wel goed zal komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan