• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel leeglaten met formule als inhoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gilliss

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2006
Goedemorgen, ik heb een excel bestand met veel formules. die formules worden gebruikt op het moment dat ik bepaalde cellen invul. logisch inderdaad. echter, als ik in die specifieke cellen niks invul komen er bij de cellen met de formule te staan bij financieel: #DEEL/0! of bij data: 31-12-1964 of bij een %: #N/B. uiteraard wil ik dit niet, dus mijn vraag is dan ook. hoe kan ik de formule of eigenschappen zo aanpassen dat als er niks wordt ingevuld er ook daadwerkelijk niks komt te staan?

verder wil ik de cellen met formules vergrendelen, dit lukt alleen als ik het hele blad beveilig, maar dan kan ik niks meer invullen in de cellen die ingevuld moeten worden..

vriendelijk bedankt voor de hulp

m.v.g. gilliss

Antwoord vraag 1.
Er zijn verschillende mogelijkheden.
Bijvoorbeeld
= Als(IsFout(A1/A2); "";
= Als(A1="";
etc.

Antwoord vraag 2.
Haal de blokkering af van de cellen die je ook na het beveiligen aan wilt kunnen passen.
Beveilig vervolgens het werkblad.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ah inderdaad heel mooi! maar hoe doe ik dat dan als er al een als-formule in de cel staat?

ah inderdaad heel mooi! maar hoe doe ik dat dan als er al een als-formule in de cel staat?
Je kunt meerdere Als-functies in een cel zetten. Tot een maximum van 7.
Vaak is het meer dan voldoende en is een andere formule handiger en compacter.
Bijv.:
Code:
=Als(A1="";"";Als(A2=1;

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan