goedkoopste manier draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Ik heb op dit moment mijn netwerk thuis zo aangelegd:

Router/modem ---> UTP ---> switch ---> UTP ---> computers/xbox enz.

Nou wil ik er ook draadloos bij. Wat is de goedkoopste manier om dit aan te leggen?

Michel

wow flinke prijzen!
Bij media markt (ik hou er eigenlijk niet van reklame te maken) nu 50 euro met 3 x lan en dus de wlan

Jawel maar met maar 1 x lan, en aangezien de ts een s achter computer heeft staan,,,,en de xbox neem ik aan dat hij er meer op draad heeft, of hij moet alles draadloos willen.
Tuurlijk kan hij de switch daar ook weer achter zetten dan is er toch weer iets tussen, ,,, meer stroom en wie weet ook signaal verlies

.

Laatst bewerkt:
Jawel maar met maar 1 x lan, en aangezien de ts een s achter computer heeft staan,,,,en de xbox neem ik aan dat hij er meer op draad heeft, of hij moet alles draadloos willen.
Tuurlijk kan hij de switch daar ook weer achter zetten dan is er toch weer iets tussen, ,,, meer stroom en wie weet ook signaal verlies

.

Daar heb je gelijk in inderdaad!

maar ik kan dus een accespoint rechtstreeks op mijn switch aansluiten?

Er gaat nu een kabel naar xbox en naar 2 computers (en die blijven ook), wireless is voor erbij niet om het bekabelde netwerk te vervangen

Je kan natuurlijk ook gewoon de router vervangen door een type dat ook draadloos ondersteunt, ook die kosten niet zo veel meer.

router vervangen is geen optie, mijn vraag is nu gewoon is het mogelijk een accespoint op mijn switch aan te sluiten. Dan zou de situatie zo worden:

router ---> UTP ---> switch ---> UTP ---> accespoint

Zoals ik al aangaf, als je dus een accespoint neemt met 3 of 4 lan aansluitingen heb je geen switch meer nodig, en anders zou het dus de modem->accespoint (met 1x lan)->switch worden. met dus 3 maal stroom nodig.

Dus de beste oplossing zou zijn de switch te vervangen door een accespoint met lan aansluitingen? Is dit te doen voor minder dan 50 euro?

accespoint met wlan en meerdere lan aansluitingen!
Minder dan 50? yup maar dan zal er niet meer dan 2 of mischien maar 1 lan aansluiting op zitten.
Nu je weet wat je nodig hebt zou ik zeggen, veel winkel plezier.

ik heb er 1 gekocht en geinstaleerd. werkt prima. Heb 1 met 4 lan poorten en was 40 euro kwijt. Bedankt iedereen.

nu heb ik alleen een nieuw probleem. Op mijn computer met kabel, haalde ik eerste 2.35 mb/s download snelheid met newsleecher en dat is nu nog maar 450 kb/s. weet iemand wat hier het probleem is?

nu heb ik alleen een nieuw probleem. Op mijn computer met kabel, haalde ik eerste 2.35 mb/s download snelheid met newsleecher en dat is nu nog maar 450 kb/s. weet iemand wat hier het probleem is?

Merk en type accesspoint ?

probleem is al weer opgelost. Heb het zo gedaan:

router/modem ---> UTP ---> switch ---> UTP ---> draadloos accepoint

De computers die voorzien zijn van bekabeld internet zijn op de switch aangesloten, dan haal ik wel weer mijn 2.35mb/s en het draadloos werkt nu ook prima.

wederom bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan