istockphoto of shutterstock torrents?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoukjewillemse

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2008
Geen idee waar ik deze vraag moet posten, dus dan maar hier.
Ik ben bezig verschillende affiches/flyers te maken en maak veel gebruik van plaatjes/foto's van internet.
Nu heb ik 2 perfecte sites gevonden (istockphoto en shutterstock) maar door elk plaatje staat een watermerk.
Heeft iemand een gekraakte versie oid zodat ik de plaatjes gratis kan downloaden?
Ik heb piratebay en mininova al afgezocht, maar niets te vinden.
Of heeft iemand een alternatief?

Alvast bedankt!

Tjah net zoals het downloaden van films en muziek is dat natuurlijk illigaal.
Alleen het verschil is dat goed fotomateriaal niet zoveel in vraag is bij het algemene publiek.

Dat watermerk valt iig niet te kraken. Wel zijn er op het internet een sporadisch een redelijke gratis gallerij te vinden. Ik zeg redelijk want bij goed is het al snel betaald.
http://www.sxc.hu/ is een voorbeeld waar veel gratis foto's staan (welles waar is er wel een beperking kwa rechten maar die staan dan altijd bij de foto)
http://www.deviantart.com/ staat heel veel art (ook foto's) op, alleen ligt het aan de auteur wat je ermee mag. Als je een gratis account aanmaakt kun je meestal al meer dan zonder account.

Verder kun je natuurlijk op die andere sites ook altijd proberen de auteur op te speuren om aan hem de foto te vragen. Als het voor een goed doel is oid heb je altijd een kans dat een auteur goed reageert.

Waarom niet gewoon betalen voor die foto's? Het kost bijna niets tegenwoordig zo'n stockfoto. Tenslotte zijn er ook mensen die hier veel werk in hebben gestoken om deze foto's te maken.

@ TheM: je eerste site was inderdaad goed, maar ook weer met waterwerken..

@ WMP: helaas zijn die foto's echt nog heel erg duur. Om 1 afbeelding te downloaden moet je $15,- betalen en dat vind ik echt te veel.

We zoeken vrolijk verder!

@ TheM: je eerste site was inderdaad goed, maar ook weer met waterwerken..

Die site heeft geen watermerken. Ik heb er zelf foto's van gebruikt in hoge kwaliteit gewoon zonder watermerk.
Je wordt echter snel gelokt richting de betaalde kant van die website (tjah zij moeten toch ergens van leven). Als je zoekt zijn de eerste 4/8 resultaten de premium betaalde foto's. De foto's daaronder niet.

Wel moet je je gratis registreren als je een foto wilt downloaden. Anders krijg je idd een slechte tumb met watermerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan