Televisie met PC verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ekimike86

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2006
Hallo,

ik wil graag mijn pc verbinden met mijn televisie en ik heb al een aantal pagina's bezocht over dit fenomeen maar ben er nog niet uit.

Ik wil een verbinding via hdmi naar hdmi omdat dat de minste kabels in beslag neemt (daar houd ik van) en naar mijn idee is het ook het zuiverst (?).

Nu heeft mijn pc geen HDMI uit/in gang en daar moet dus eerst een oplossing voor komen. Betekent dit dat ik een andere videokaart er in moet stoppen (in de pc)?

Ik zag overigens ook dat HDMI kabels nogal uit eenlopen wat betreft prijs (15 euro, maar ook tegen de honderd euro). Is het verschil zo verschrikkelijk groot in deze kabels?

Ik hoop dat iemand mij wil ondersteunen.

Welke videokaart heb je nu? Indien daar een DVI aansluiting op zit, kun je met een verloop naar HDMI over.

Welke videokaart heb je nu? Indien daar een DVI aansluiting op zit, kun je met een verloop naar HDMI over.

Voor DVI: maar dan moet je ook nog voor het geluid wat met tulp stekkertjes doen of niet dan? Trouwens, DVI is die witte aansluiting toch? De blauwe (waar mijn pc scherm ingeplugt zit, is de *...naam*?)

mijn huidge video kaart is een Intel G965 Express Chipset Family

Ik zag laatsts een test van kabels en daaruit bleek dat er nauwelijks verschil was tussen de dure en goedkope kabels. Ik meen dat het It-studenten waren die dit voor kassa hebben getest.

crash ik vroeg me af wat je me kunt vertellen nu je weet wat voor videokaart ik heb
ik hoop van je te horen

Is er al iemand die mij uit de brand kan helpen? Gezien het feit dat ik dit op zeer korte termijn wil gaan uitvoeren.

Ik hoop van iemand reactie hierop te krijgen. Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan