wifi van telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste,

Ik heb een desktop pc (winxp) waar ik verbinding hebt met een wifi van telenet om op internet te komen.
Mijn dochter heeft nu een laptop (Vista) gekocht en deze wil ook op internet. Dit lukt niet.
Ik heb geprobeerd de driver te laden van mijn d-link router maar deze werkt blijkbaar niet met Vista.
Als het mogelijk is zou ik beiden pc's tegelijk op internet zetten.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

Dank

Jean

Vermoedelijk heb je nog geen thuisnetwerkje gemaakt?
Volg in XP de Wizzard voor een thuisnetwerkje en zorg dat de naam van het netwerk op beide machines Workgroup wordt.

XP hanteert standaard MS_Home en Vista hanteert standaard Workgoup en dat werkt niet samen.

Pasja bedankt voor je antwoord.

Ik kan geen netwerkje maken omdat ik met die laptop geen verbinding krijg.
Als ik ook maar probeer met alleen de laptop met de usb-wifi op internet te geraken gaat al niet.
Ik kan wel op internet met de laptop als ik de kabel van de modem rechtsstreeks insteek.
De bedoeling is dus draadloos, zonder wifi.
Het is een D-link router.

Jean

Da's ook wat ik bedoel, je zal mogelijk eerst een netwerkje moetnen maken alvórens het net op te gaan.

Je schrijft in je bericht: De bedoeling is dus draadloos, zonder wifi. maar draadloos, is Wifi.

Even voor de goede orde: in die Vista machine zit een draadloze kaart? Dan moet je sowieso géén USB dongle voor wifi gebruiken, want dát bijt elkaar.

Laatst bewerkt:
Draadloos in inderdaad wifi.
Ik moet toch niet in de laptop de wifi steken, dit moet zo ook gaan.
Maar met of zonder wifi krijg ik geen verbinding.
Wat jij voorsteld heb ik al geprobeerd maar ik krijg geen verbinding.
Volgens mij ligt het aan de driver van de d-link en dat vista deze niet erkend, kan dat?

Jean

Met de routerinstellingen moet ik helaas een stapje terug doen.
Ik zou als ik jou was toch eens proberen om vanuit XP te starten met de netwerk wizzard en daarna binnen Vista toegang te krijgen tot het netwerk endan kijken waar het schip gaat stranden.
Nogmaals: als de laptop een draadloze netwerkkaart aan boord heeft, dan NIET de usb wifi dongle in de laptop doen, dát gaat conflicteren. Het mag wel, maar dan moet je de onboard netwerkkaart op de laptop uitschakelen. Misschien is dat wel een optie, want dan heb je ook weinig meer met de driver van d-link van doen? Dan worden de instellingen vanuit de XP machine meegenomen.

Mijn handicap met routers is een beetje dat ik van die dingen (instellingen) 0,0 kaas gegeten heb, dus daar kan ik helaas geen zinnig woord over zeggen.

Daar wringt volgens mij het schoentje dat ik die driver niet geïnstalleerd krijg.
Om connectie met de draadlozerouter te krijgen moet ik die driver installeren en vista doet dit niet.

Als je me niet verder kan helpen kun je dan raad vragen aan iemand anders die er mogelijk wel iets van afweet aub?

Jean

Er komen vast wel reacties, dit is een sectie die door velen wordt gelezen.

Laatst bewerkt:
[...]
Ik heb geprobeerd de driver te laden van mijn d-link router maar deze werkt blijkbaar niet met Vista.
[...]

Blijkbaar heb je een d-link router. Die doet het blijkbaar gewoon, want onder XP werkt het wel, schrijf je.
Voor een draadloze verbinding met een router heb je geen driver voor de router nodig, maar een driver voor de draadloze netwerkkaart in de laptop!

Er zijn nu 2 vragen interessant:
1. Was die draadloze netwerkkaart bij de laptop geleverd cq. was gewoon ingebouwd in de laptop? Of een die apart is aangeschaft? Indien ingebouwd/bijgeleverd, dan zou de driver ervoor al in Vista moeten zitten, vooropgesteld dat Vista meegeleverd was op de harddisk.
2. Indien aparte netwerkkaart, welk merk + type is dat dan precies? We kunnen evt. dan zoeken naar een driver voor Vista.

Tijs.

de netwerkkaart zit al in de medion laptop.

Hoe kan het dan zijn dat het apparaat het niet doet? Ik neem aan dat de laptop met Vista + alle drivers gekomen is.

Tijs.

Moet de driver van de d-link router niet geïnstalleerd worden op de laptop?
Moet die normaal zo gaan?

JEAN

Zoals ik al schreef is het enige waar op de laptop iets voor geregeld moet worden de daar actieve draadloze netwerkkaart. Welk draadloze router het draadloze netwerk beschikbaar stelt heeft daar niet direct mee te maken.
Omdat de laptop met draadloze netwerkkaart ingebouwd is geleverd ga ik ervan uit dat daarvan ook de drivers reeds voorgeïnstalleerd zijn.

Het zou dus (indien je eraan gedacht hebt het draadloze netwerkgedeelte ook aan te zetten op de laptop (*)) eigenlijk een kwestie moeten zijn van het opzoeken van je draadloze netwerk en ermee te verbinden.

Tijs.

(*) Soms moet je met een schuifje of toets-combinatie het draadloze netwerkgedeelte eerst inschakelen.

Het is zoals je schreef.
Ik heb de netwerkkaart geactiveerd en nu gaat alles.
Dank voor je advies

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan