utorrent/zyxel

• Onderwerp starter Onderwerp starter wavo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wavo

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
hallo ik ben eindelijk in mijn zyxelP-2602D1A en heb de nrs ingevoerd voor poortforwarding en nu is het driehoekje ineens rood wat moet ik nu doen kan iemand mij dat stap voor stap uitleggen ik ben ook maar een leek op dit gebied please help me gr wim

Hallo,

Weet je eigenlijk wel wat je aan het doen bent? Poorten staan niet voor niets dicht, als je een poort open zet, maak je het een hacker wel heel gemakkelijk.

Met vriendelijke groeten,
theblindman.

Hallo,

Weet je eigenlijk wel wat je aan het doen bent? Poorten staan niet voor niets dicht, als je een poort open zet, maak je het een hacker wel heel gemakkelijk.

theblindman.

Haha, dat gaat echt niet zomaar, dan moet de hacker precies die poort weten, en met een goede firewall kan je hem ook nog buiten houden.

Nu weer ontoppic:

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten,

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

(Heb je vista)
Kijk even hoe je er komt bij deze link,,, wel gewoon de info invullen die hieronder staan http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/4da18300-9044-47b6-9038-595c78db81ab1043.mspx )

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

-----------------------------------------------------------------------------
NU GAAN WE POORTEN IN JE ROUTER OPEN MAKEN
--------------------------------------------

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in Volgens mij is die bij jouw router: 1234
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen

-Klik op Network

-Je ziet een nieuw klein menuutje, klik hier op NAT

-Klik nu op portforwarding

-Bij Service Name moet je User define hebben staan

NU GAAN WE INVULLEN Bij Rule setup

- ACTIVE MOET AANGEVINKT ZIJN!

-Service name: utorrent1

-Start port: 50005

-End port: 50005

-Server Ip Adress: ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen

KLIK NU OP APPLY

HERSTART JE PC, START UTORRENT (LAAT HEM EVEN EEN MINUUT AAN VOORDAT JE OP DEZE LINK KLIKT. http://www.utorrent.com/testport.php?port=50005

En staat die open volgens bovenstaande link?

hallo maat er staat daan ERROR poort niet open en ik heb alles gedaan zo als er stond en bij utorrent staat er nu een geel driehoekje onderin kun je mij verder helpen please gr wim

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je naast je standaard windows firewall nog een firewall op je pc? Zoja doe die eens uit

En zet je firewall van je router eens uit. Dit kan je meestal in je router pagina vinden onder het kopje security.

En herstart je pc en kijk of die open staat.

Haha, dat gaat echt niet zomaar, dan moet de hacker precies die poort weten, en met een goede firewall kan je hem ook nog buiten houden.

Uhm een portscan duurt 1 minuut en dan heb je alle poorten gecanned. en met poort forwarding helpt geen firewall tegen, das nou net de bedoeling dat die poort doorgelaten word....

Ja maar het is echt niet zo gevaarlijk er een heel klein kansje dat een hacker je pc binnen komt. Tegenwoordig moet je zelfs voor bijna alle online spellen die je koopt (Denk aan fifa) poort open zetten.

ik heb windows firewal uit en hij zegt nog ERROR poort niet open dus manen wat nu maar alvast bedankt gr wim

Ja maar het is echt niet zo gevaarlijk er een heel klein kansje dat een hacker je pc binnen komt. Tegenwoordig moet je zelfs voor bijna alle online spellen die je koopt (Denk aan fifa) poort open zetten.

Hallo,

Ik heb zelf nog geen ervaring met een spel waarvoor poorten open moeten.
Waarom zou je dan een firewall hebben als er toch geen gevaar is? Routers hebben niet voor niets firewalls...

theblindman.

(als je dan wilt downloaden, gebruik dan Usenet)

Maakt mij niks uit maar firewall op buitendringers buiten te houden, denk aan een beveiligd netwerk. Maarja verder dan dit kan ik niet doen.

zyxel

hallo ik ben nu weer wat aan het douwnloaden en nu heb ik weer een rood icoontje op mijn utorrent staan er staat een firewall/router limiteerd het netwerk verkeer wat moet ik nu doen ik weet het niet meer maar hij haalt wel de film binnen en ik met de firewall in mijn router heb ik niks gedaan help me please:confused:

Controleer op je router eens of het ip waar jij naar forward nog steeds hetzelfde is als het ip adres van je machine

zyxel

hallo kun je het wast duidelijker uitleggen ik ben maar een leek op dit gebied alvast bedankt

zyxel

hallo nog een keer moet ik mijn ip adres of ip adres van pc gebruiker invullen of moet ik een kopietje maken van ipconfig en aan jouw laten zien ik denk dat jij er meer van af weet alvast bedankt gr wim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan