Jack Nouws
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 16 apr 2008
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Sub overzetten()
Dim c As Range
Dim legeregel As Integer
Application.ScreenUpdating = False
For Each c In Sheets(1).Range("D9:D14")
If c <> "" Then
legeregel = Sheets(c.Value).Range("D65536").End(xlUp).Row + 1
Sheets(c.Value).Range("") = Sheets(1).Range("H5")
'plaats hier de regels van al de andere gegevens welke je over wil zetten
End If
Next c
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Als ik jou was zou ik je data blad uit elkaar gooien naar verschillende tabbladen.
Waarin ieder tabblad dezelfde naam heeft als een soort.
Hierna maak je een loop door je soorten zodat je in deze loop naar het juiste blad kan gaan om hier je data te plakken.
Voorbeeld code (wel je tabs noemen naar de soorten
Code:Sub overzetten() Dim c As Range Dim legeregel As Integer Application.ScreenUpdating = False For Each c In Sheets(1).Range("D9:D14") If c <> "" Then legeregel = Sheets(c.Value).Range("D65536").End(xlUp).Row + 1 Sheets(c.Value).Range("") = Sheets(1).Range("H5") 'plaats hier de regels van al de andere gegevens welke je over wil zetten End If Next c Application.ScreenUpdating = True End Sub
Bedankt voor je snelle reactie, die insteek die je geeft met die tabbladen is zo gek nog niet.
Ik zal eens kijken wat ik er van gemaakt kan krijgen.
Met vr gr
Jack.
For Each c In Sheets(Order).Range("D9:D14")
For Each c In Sheets([B]"Order"[/B]).Range("D9:D14")
Code:For Each c In Sheets([B]"Order"[/B]).Range("D9:D14")
Heus opbouwend bedoeld en absoluut niet slecht bedoeld, maar gezien de vragen van jou hier op het forum: zou een VBA-boek lezen niet nuttiger zijn, en dan pas verder gaan met zulke dingen? Dat zal jouw veel tijd en frustraties besparen.
Wigi
In deze file is dat probleem opgelost.Verder moet je oppassen voor de benamingen van de planten.
Sub SheetNames()
For i = 1 To Sheets.Count
If Sheets(i).Name <> "Order" Then
Cells(i, 13) = Sheets(i).Name
End If
Next i
End Sub
Jack Nouws,
In deze file is dat probleem opgelost.
In deze file zie ik geen userform dus kan ik niet kijken hoe dit komt.Ik plaats mijn gegevens via een userform
Jack Nouws,
In deze file zie ik geen userform dus kan ik niet kijken hoe dit komt.
Nu kun je kijken
Groet Jack
Jack Nouws,
Het verkeerd wegschrijven gebeurd als je op OK klikt.
Als het userform zichtbaar is en ik op de blauwe knop klikt gebeurd er niets, .
Klik ik op de blauwe knop zonder zicht baar userform komt er een fout melding.
Wat is de bedoeling van blauwe onderste knop?
legeregel = Sheets(c.Value).Range("A65536").End(xlUp).Row + 1
legeregel = Sheets(c.Value).Range("[COLOR="Red"]F[/COLOR]65536").End(xlUp).Row + 1
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.