FTP server mogelijk met freecom mediaplayer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterT

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Ik heb even naar de specificaties etc. gekeken, maar het apparaat als zelfstandige FTP-server gebruiken lijkt er niet in te zitten.

Tijs.

Maar als ik hem aansluit via een router, kan ik toch inloggen als ik bijvoorbeeld filezilla FTP op die schijf heb geinstalleerd? Of werkt dit niet zo op een netwerk harde schijf?

Zoals ik het zie kun je niets installeren op het apparaat.

Tijs.

Zoals ik het zie kun je niets installeren op het apparaat.

Tijs.

Het is gewoon een externe harddisk met de mogelijkheid om media af te spelen.
Dan kan ik toch gewoon iets installeren op die schijf?

Wat wil je nu precies doen:
1. Een Ftp-server dienst laten lopen op de Freecom?
2. Een Ftp-server dienst laten lopen op je pc, waarbij je de Freecom gebruikt voor data-opslag van beschikbaar te stellen data
3. Een Ftp-server dienst laten lopen op je pc, waarbij je de Freecom gebruikt als een lokale harde schijf om het Ftp-server programma op te installeren, die daarna wel gewoon loopt vanaf op je pc?

Zoals ik het zie is alleen optie 2 haalbaar, optie 1 en 3 niet.

Tijs.

ik wilde de freecom ook gaan gebruiken als dataopslag. via ftp wilde ik dan toegang krijgen op die schijf(bijvoorbeeld vanaf mijn werk) terwijl mijn pc thuis uit staat.

maar als ik het goed is het zonder de pc niet mogelijk.

Ik kan geen handleiding van de 45 vinden, maar de 450 kan wel wél worden ingesteld als ftp-server. In die handleiding staat:
Druk op de toets Setup
Ga naar FTP
(Aanpassingen alleen mogelijk als FTP daar uitgezet is).
Stel alles in wat gewenst is.
(Zet FTP weer aan).

Als dit inderdaad op jouw apparaat ook mogelijk is, dan zou het kunnen werken vanaf Internet, als je in Internet Explorer de volgende url gebruikt:
ftp://gebruikersnaam:wachtwoord@ip-adres_van_thuis

Je zult dan wel portforwarding moeten instellen naar het ip-adres dat de Freecom op je interne netwerk heeft gekregen. Kijk even op deze link, zoek het merk + type van je Internet router op, klik erop, en klik uit de getoonde configuratie-opties onder de F op FTP.
Je krijgt dan een soort handleiding hoe portforwarding van FTP op je router in te stellen.
Begin daar dus pas aan zodra je weet welk ip-adres de Freecom heeft.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan