Greenery80
Gebruiker
- Lid geworden
- 5 jul 2008
Beste mensen,
ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn probleem is als volgt: Ik wil graag dat een veld gevuld wordt (SoftwareId), nadat ik een ander veld heb bijgewerkt (UnitId). Het lukt mij niet om de 'keuzelijst met invoervak' te vullen met de waarde uit een SQL query. Ik weet dat dit wel kan bij een 'keuzelijst', dmv:
Dit werkt dus ook wel voor een keuzelijst met invoervak, maar de opgehaalde data wordt niet automatisch ingevuld. Deze moet je dan alsnog selecteren in de keuzelijst.
Hoe kan ik de waarde weergeven in een keuzelijst met invoervak?
Ik heb het volgende al uitgewerkt in VB:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Bij voorbaat dank!
ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn probleem is als volgt: Ik wil graag dat een veld gevuld wordt (SoftwareId), nadat ik een ander veld heb bijgewerkt (UnitId). Het lukt mij niet om de 'keuzelijst met invoervak' te vullen met de waarde uit een SQL query. Ik weet dat dit wel kan bij een 'keuzelijst', dmv:
Code:
Me![SoftwareId].RowSource = SQLString
Me![SoftwareId].Requery
Dit werkt dus ook wel voor een keuzelijst met invoervak, maar de opgehaalde data wordt niet automatisch ingevuld. Deze moet je dan alsnog selecteren in de keuzelijst.
Hoe kan ik de waarde weergeven in een keuzelijst met invoervak?
Ik heb het volgende al uitgewerkt in VB:
Code:
TempUnitId = Me![UnitId]
SQLString = "SELECT Last (SoftwareId), UnitId " & _
"FROM ProductGeschiedenis GROUP BY UnitId HAVING ((UnitId)= '" & TempUnitId & "') "
'hier moet waarschijnlijk wat code komen?!?
MsgBox "SoftwareId= " & SoftwareId 'om de waarde te tonen uit SQL query
Me![SoftwareId].Value = SoftwareId
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Bij voorbaat dank!