• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

inputbox met zoek en schrijffunctie

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVDL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDL

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Is het volgende mogelijk in exel?

In kolom A een lijst met locaties (gewoon nummers van 1 tot 100), in kolom B palletnummers.
Inputbox -> palletnummer ingeven, indien pallet reeds gestockeerd staat -> melding van de locatie in grote cijfers.
Indien pallet nog niet gestockeerd is (niet in de lijst staat) melding "pallet nog niet gestockeerd" -> wilt U de pallet stockeren" nee = gewoon stoppen en terug naar zoekscherm, ja = "geef de locatie in" -> indien locatie vrij is -> OK + wegschrijven van de pallet nummer. indien locatie niet vrij is melding -> "locatie is niet vrij, kies andere locatie"

DVDL,

Wat heb je zelf al gemaakt?

:o nog helemaal niets...ik kan wel wat af van formule opbouw en een heel klein beetje VBA maar ik zou niet weten hoe ik hier aan moet beginnen....is maar een ruw ideetje

Bedankt voor de tip, ik heb toch al iets ineen kunnen knutselen maar ik ben er nog lang niet..:confused:
Ik kan nu via een userform items toevoegen aan de "database" sheet.
maar dat is dan ook alles...
als ik een item ingeef dan zou ik via de eerste knop "controle" (die doet nu nog niks) moeten controleren of dat item al in de database zit, indien wel -> locatie laten zien
indien niet dan -> melding "bestaat nog niet" dan locatie ingeven -> indien deze niet vrij is
-> error berichtje -> opnieuw locatie ingeven -> wegschrijven

Bijlagen

Ik zou het met een zoekfunctie achter je tekst invoer box doen:
Code:
Private Sub TextBox1_Change()
Dim zoekuitkomst As String
        zoekuitkomst = Sheets(1).Cells.Find(What:=TextBox1.Value, After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, _
        LookAt:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, _
        MatchCase:=False, SearchFormat:=False)

If zoekuitkomst = "" Then
        MsgBox "locatie uitkiezen"
        'hier zou je kunnen zeggen dat er een locatie moet worden gekozen.
        'dmv een andere userform op te laten komen.
        'heb nog niet in je file gekeken nl :(
    Else
        MsgBox " bestaat al, laat locatie zien"
    End If

End Sub

in je userform dubbel klik je op je textbox en tussen de gegenereerde tags in plaats je je code die je wil laten uitvoeren.
Met de find functie in excel kan je heel snel je waarde vinden in je sheet.

Succes.

Misschien kijk ik dit weekend nog naar je file.

ps.
Find functie in de code heb ik met de macro recorder opgenomen deze zou je eventueel nog eens tuk korter kunnen maken. scheelt weer zoek tijd ;)

Laatst bewerkt:
Danny, kijk eens of je hiermee verder kunt

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan