Fout vermelding aantal GB geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lkjafs

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Beste crew,

Ik heb een week geleden 4GB ram geheugen gekocht en alles werkte prima.
De pc gaf ook mooi 4GB aan want ik was bang dat ik misschien shared geheugen had.
Maar omdat mijn pc wat raar deed heb ik Vista opnieuw geinstalleerd en alles geupdated.
Wat blijkt: Mijn pc geeft nu 3.25 GB aan i.p.v. 4GB. Hoe kan dit en hoe kan ik dit veranderen? Mijn ram geheugen van mijn videokaart is 500MB.

Alvast bedankt!

Vista SP1 installeren maar, dan wordt de 4Gb wel herkend, maar nog steeds niet gebruikt, dat kan een 32-bits Vista niet!

Een vraagje voor de poster van deze vraag. Gebruikt u een 32-bits versie van Windows?
Ik ben namelijk van plan een geheugenupgrade uit te voeren, en was op zoek naar het antwoord op dezelfde vraag die hier gesteld word.

Een vraagje voor de poster van deze vraag. Gebruikt u een 32-bits versie van Windows?
Ik ben namelijk van plan een geheugenupgrade uit te voeren, en was op zoek naar het antwoord op dezelfde vraag die hier gesteld word.

Een kleine aanvulling op het antwoord dat mrmusic geeft. Niet alleen 32 bits Vista, maar ook de andere 32 bits Windows versies (9x, 2kx, XP) kunnen de 4 Gb niet volledig gebruiken.

Theoretisch gezien kan 32 bit wel tot 4 Gb werken. Alleen omdat Windows ook een stukje geheugen reserveerd voor je apparaten blijft hier dan een rond de 3 Gb van over.

Edit:
Oja Microsoft heeft vanaf Vista SP1 ervoor gezorgt dat de 4 Gb wel wordt weergegeven, maar alsnog niet gebruikt. Zoals mrmusic al aangaf. De reden hierachter is omdat MS veel klachten kreeg dat Windows het intern geheugen niet goed herkende.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan