Beste Denkers en gebruikers,
Ik heb gegevens uit een database in een spreadsheet gepompt via een query.
kolom A geeft de datum en tijds aanduiding aan als dd-mm-jjjj hh:mm
kolom B geeft namen bij die timestamps
Doel: 3 grafieken tonen met de volgende gegevens:
1]spreiding over de maanden (welke maand is het 't drukst en welke het rustigst enzo)
2]spreiding over de dagen (welke dag is het drukst en welke het rustigst enzo...)
3] spreiding over de tijd (welke uur van de dag is het drukst en welke het rustigst enzo ...).
Mijn bedachte manier:
De gegevens uit kolom A uit elkaar vlooien, sorteren, tellen met =Aantal.Als, uitkomsten in een grafiek zetten.
Dit lukt mij alleen met de dag door gebruik te maken van de formule =tekst(weekdag(A1;"dddd").
Met de maand en de tijd lukt dat niet.
Met instellen van celeigenschappen lijk je een eind te komen, maar dan lukt sorteren en tellen toch niet.
Vraag: Is er een mogelijkheid om ook op maand en tijd te splitsen, sorteren en tellen?
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. Alvast bedankt
Ik heb gegevens uit een database in een spreadsheet gepompt via een query.
kolom A geeft de datum en tijds aanduiding aan als dd-mm-jjjj hh:mm
kolom B geeft namen bij die timestamps
voorbeeld: A1 21-03-2008 14:30 B1 Jansen
Doel: 3 grafieken tonen met de volgende gegevens:
1]spreiding over de maanden (welke maand is het 't drukst en welke het rustigst enzo)
2]spreiding over de dagen (welke dag is het drukst en welke het rustigst enzo...)
3] spreiding over de tijd (welke uur van de dag is het drukst en welke het rustigst enzo ...).
Mijn bedachte manier:
De gegevens uit kolom A uit elkaar vlooien, sorteren, tellen met =Aantal.Als, uitkomsten in een grafiek zetten.
Dit lukt mij alleen met de dag door gebruik te maken van de formule =tekst(weekdag(A1;"dddd").
Met de maand en de tijd lukt dat niet.
Met instellen van celeigenschappen lijk je een eind te komen, maar dan lukt sorteren en tellen toch niet.
Vraag: Is er een mogelijkheid om ook op maand en tijd te splitsen, sorteren en tellen?
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is. Alvast bedankt
Laatst bewerkt: