Documenten uitvragen in formulier op verschillende schijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevercat

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Hallo,

Ik heb een database programma met verschillende formulieren en gekoppelde tabellen. Nu moet ik deze database tijdelijk gebruiken op een USB-stick maar op iedere computer heeft die weer een andere schijfletter. In koppelbeheer kan ik alle gekoppelde tabellen in 1 keer om zetten naar die andere schijfletter, is wat omslachtig maar daar is mee te leven tenzij hier een andere oplossing voor is. Het probleem is eigenlijk de documenten die opgevraagd worden door middel van een knop in het formulier. Als het een exelbestand is dan wordt dat nu aangeroepn door de volgende regel:
excel.exe L:\Excel\bestand.xls

Kan ik nu op een een of andere wijze de schijletter (L) vervangen door "iets" waardoor er altijd gezocht wordt op de schijfletter van de USB-stick?

De stick wordt in principe altijd gebruikt op machines met Office 2003.

Alvast bedankt voor het meedenken!!!

Kan ik nu op een een of andere wijze de schijletter (L) vervangen door "iets" waardoor er altijd gezocht wordt op de schijfletter van de USB-stick?

Volgens mij moet dat kunnen. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar probeer het onderstaande maar eens (windows vista).

Start ---> Configuratiescherm ---> Systeembeheer ---> Computerbeheer ---> Schijfbeheer

Klik met de rechtermuis op de USB driveletter en selecteer "Stationsletter en paden wijzigen..."

Klik op de knop "Wijzigen"

Selecteer nieuwe driveletter

Succes

mvg
Charles

Volgens mij moet dat kunnen. Heb het zelf nooit geprobeerd, maar probeer het onderstaande maar eens (windows vista).

Start ---> Configuratiescherm ---> Systeembeheer ---> Computerbeheer ---> Schijfbeheer

Klik met de rechtermuis op de USB driveletter en selecteer "Stationsletter en paden wijzigen..."
Charles

Sorry Charles,

Het zou een goede optie zijn maar de computers waarop ik de stick moet gebruiken zijn beveiligd, m.a.w. ik heb niet de rechten om schijfletters te wijzigen. Het moet dus echt iets zijn wat ik meegeef in de opdrachtregel.
Toch bedankt voor het meedenken.

Oplossing

Hallo,

Ik ben wat verder aan het spitten gegaan en hulp gevraagd bij: microsoft.public.nl.office.access
En Jan gaf mij daar het juiste antwoord en ik wil het jullie niet onthouden:

In het volgende veronderstel ik dat het Excelbestand wordt geopend vanuit de
database die op de USB-stick staat
en dat de map Excel in dezelfde map staat als waar de database in staat..

Dan zou dit wel eens kunnen werken:

Dim strPad As String
strPad = CurrentProject.Path
Shell "excel.exe " & strPad & "\Excel\Bestand.xls"

Ook jullie allemaal bedankt voor het meedenken en moge de oplossing hier ook een paar mensen blij maken.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan