Geen 5.1 geluid in XP en op Internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

martty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2009
Hallo,

Ik heb net een 5.1 geluidsset aangeschaft (Logitech x-530) en die aangesloten. Ik heb toen een mp3 opgezet op wmp, en dat werkt allemaal prima en alle 5 boxen en de subwoofer doen het. Nu is het probleem dat ik op windows xp voor de rest van de geluiden geen geluid uit alle 5 de boxen en de subwoofer heb, maar alleen de 2 frontspeakers.
Onder andere op Internet(vooral bij youtube erg storend) en bij het opstarten van de computer. Ik heb bij Configuratiescherm>Geluiden en Audioapparaten> Geavanceerd wel gewoon 5.1 surrond ingesteld staan.
Mijn geluidskaart:
Realtek ALC662 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1] PCI
Heeft iemand misschien een oplossing? Een vriend van mij heeft namelijk dezelfde set maar krijgt op youtube enzo wel uit alle 5 de boxen en de subwoofer geluid. Ik zou dit graag ook willen:o

Groeten Mart

Kan misschien driver-gerelateerd zijn.

Download en installeer eens de nieuwste driver voor je geluidskaart van de realtek-site. Misschien dat dit wat oplost.

Overigens, waarom zou je stereo-geluid over alle boxen willen hebben? Dit vind ik persoonlijk niet klinken.

Heb de nieuwste driver al geinstalleerd, al geprobeerd

Nog meer opties?

?

\hallo?? heeft iemand een oplossing want ik vind dit er vervelend..

Heb je al bij de geluidseigenschappen (geavanceerd) in 't configuratiescherm gekeken? Hier kun je aangeven welke boxopstelling je hebt,hier staat ook 5.1 bij.

Laatst bewerkt:
ja al gedaan, maar het werkt niet:(

Ja sorry,had er overheen gelezen.
Kan nog maar een oplossing bedenken,als 't bij je vriend wél werkt zou ik 's bij hem gaan kijken wat hij evt. anders heeft ingesteld.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan