• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit andere kolom halen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Raj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Raj

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2004
Waardes in kolom A en B corresponderen met elkaar.
In kolom C staan dezelfde waardes als in B alleen in andere volgorde.
Ik wil dat de waardes in kolom A gaan corresponderen met de waardes in kolom C.
Hoe kan ik dit het best aanpakken. Ik dacht aan VERT.ZOEKEN.

Bedankt alvast voor een snelle oplossing.

Waardes in kolom A en B corresponderen met elkaar.
In kolom C staan dezelfde waardes als in B alleen in andere volgorde.
Ik wil dat de waardes in kolom A gaan corresponderen met de waardes in kolom C.
Hoe kan ik dit het best aanpakken. Ik dacht aan VERT.ZOEKEN.

Bedankt alvast voor een snelle oplossing.

Dat kan maar als ik het zo lees, volstaat een verwijzing (=C1 bijvoorbeeld) of zelfs kopiëren/plakken.
Een voorbeeldje zal veel duidelijkheid kunnen scheppen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Is het aantal regels in kolom B gelijk aan C? In dat geval kun je beter sorteren. Vert.zoeken kan ook, mits een waarde in C niet vaker dan 1x voorkomt.

De hoeveelheid in B en C is ongelijk.

Voorbeeld:

A B C

Amsterdam 3 2
Rotterdam 2 3
Den Haag 5 4
Utrecht 7 8
enz.

Post eens een voorbeeldje, dat maakt een hoop duidelijker.

Het ziet er in Excel ongeveer zo uit. In 3 koloms.

stad nummer nummer2

amsterdam5 4
rotterdam 4 3
utrecht 2 8
den haag 6 6
eindhoven 8 2

Laatst bewerkt:
Nee, een voorbeeldbestandje. Dus even je bestand van gevoelige info ontdoen en m vervolgens hier als bijlage aan je bericht hangen (niet groter dan 100k!)

Dat lukt niet.
Maar op zich is het een simpel bestand. Gewoon 3 kolommen. A en B horen bij elkaar. C moet gematcht worden met B en A.

Dat lukt niet.
Maar op zich is het een simpel bestand. Gewoon 3 kolommen. A en B horen bij elkaar. C moet gematcht worden met B en A.

Als je nu een gedeelte van het bestand kopieert naar een nieuw bestand? Zonder gevoelige info uiteraard.
Vervolgens laat je (eventueel op een ander werkblad in hetzelfde bestand) zien hoe je het wilt hebben.

Dan kunnen wel beter bepalen wat het handigste is om te doen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Waarom lukt dat niet? Dan wordt het voor ons een stuk eenvoudiger om een oplossing te verzinnen.

Sowieso moet er een unieke 'marker' zijn om de twee kolommen met elkaar te matchen. Hoe kun je bepalen dat C bij A hoort, vanwege B??

Beste Raj,

Waarom kun je geen excelbestand uploaden? Het maakt een hoop duidelijk, want wat ik nu lees is dat kolom A (met steden) niet overeen kàn stemmen met kolom C (getallen).
met andere woroden, ik snap je vraag niet, laat staan dat ik je een oplossing kan geven.

Richard

In eigenschappen staat bedrijfsinfo die ik er niet uit kan halen.

Wel als je het tabblad waar het om gaat naar een nieuw bestand kopieert en die dan hier post. (rechtsklikken op tabblad- verplaatsen of kopieren - nieuw bestand kiezen - kopie aanvinken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan